axels Skrevet 15. mars Skrevet 15. mars (endret) Hei! Jeg har i dag en del Shelly Plus i4 (wifi) i huset, koblet til de lysbryterne der jeg ønsker å styre scenarier eller flere lys samtidig. Det funker greit, men er litt sårbart når Homey eller Wifi går ned, og jeg har ikke fått til dimming. Så tenkte å bytte til nye Shelly Wave i4 (z-wave 800) for å løse det problemet. Men da blir spørsmålet, hvor gode dimmerne mine (Fibaro Dimmer 2) til å respondere? Vil jeg fint kunne assosiere tre ulike fibaro-dimmere til en knapp på bryteren, og så kan jeg dimme alle tre samtidig uten noen rare forsinkelser? Grunnen til at jeg spør er jo at fibarodimmerne begynner å bli ganske gamle, Z-wave 500 chip. Dersom det blir merkbart bedre kan jeg jo bytte endel dimmere til f.eks. Heatit ZM Dimmer som har 700-chip, når elektrikeren uansett skal inn bak bryterpanelene... Endret 15. mars av axels Siter
OlavT Skrevet 15. mars Skrevet 15. mars (endret) Det er vel litt vanskelig å svare på, men det første du bør sjekke er om Fibaro 2 støtter de rette associations. Jeg har ingen Fibaro 2 Dimmer lenger (byttet ut med Heatit ZM Dimmer), men her er associations for Heatit ZM Dimmer (som forøvrig har Z-Wave 800 chip): Tror ikke nødvendigvis at det er så veldig stor forskjell på responsen, men generelt er de nyeste produktene bedre. Endret 15. mars av OlavT Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.