roadrune Skrevet 20. mars Skrevet 20. mars Jeg har en løftebukk i garasjen som jeg gjerne vil ha fjernstyring på, så jeg kjøpte ett billig zigbee 4-kanals lysrele og en 4-kanals zigbee fjernkontroll fra Ali. Begge deler er fint integrert i HA og fungerer fint, men: Av åpenbare grunner vil jeg at knappene må holdes for å løfte/senke slik kontrollpanelet på bukken virker, slik det er nå så kan jeg bare slå av/på lyseeleet med trykk, slik at den vil fortsette opp eller ned i all evighet om jeg sitter fastklemt, er det i det hele tatt mulig å få den til å stoppe når knappen slippes med utstyret jeg har? Siter
stigvi Skrevet 20. mars Skrevet 20. mars roadrune skrev (10 minutter siden): Jeg har en løftebukk i garasjen som jeg gjerne vil ha fjernstyring på, så jeg kjøpte ett billig zigbee 4-kanals lysrele og en 4-kanals zigbee fjernkontroll fra Ali. Begge deler er fint integrert i HA og fungerer fint, men: Av åpenbare grunner vil jeg at knappene må holdes for å løfte/senke slik kontrollpanelet på bukken virker, slik det er nå så kan jeg bare slå av/på lyseeleet med trykk, slik at den vil fortsette opp eller ned i all evighet om jeg sitter fastklemt, er det i det hele tatt mulig å få den til å stoppe når knappen slippes med utstyret jeg har? Kommer an på om knappen sender event for hold og slipp....... 1 Siter
roadrune Skrevet 20. mars Forfatter Skrevet 20. mars stigvi skrev (14 minutter siden): Kommer an på om knappen sender event for hold og slipp....... Det gjør den ikke, den har trykk, dobbelklikk og hold som kommandoer. Tips til fjernkontroll som har hold/slipp event? Siter
SveinHa Skrevet 20. mars Skrevet 20. mars Har den hold så har den nok også release men det er 2 separate event så neppe ideelt for den bruken du skisserer... Spørs om ikke ledning med et lite krantablå er en bedre løsning. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.