Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en løftebukk i garasjen som jeg gjerne vil ha fjernstyring på, så jeg kjøpte ett billig zigbee 4-kanals lysrele og en 4-kanals zigbee fjernkontroll fra Ali. Begge deler er fint integrert i HA og fungerer fint, men:

Av åpenbare grunner vil jeg at knappene må holdes for å løfte/senke slik kontrollpanelet på bukken virker, slik det er nå så kan jeg bare slå av/på lyseeleet med trykk, slik at den vil fortsette opp eller ned i all evighet om jeg sitter fastklemt, er det i det hele tatt mulig å få den til å stoppe når knappen slippes med utstyret jeg har?

Skrevet
roadrune skrev (10 minutter siden):

Jeg har en løftebukk i garasjen som jeg gjerne vil ha fjernstyring på, så jeg kjøpte ett billig zigbee 4-kanals lysrele og en 4-kanals zigbee fjernkontroll fra Ali. Begge deler er fint integrert i HA og fungerer fint, men:

Av åpenbare grunner vil jeg at knappene må holdes for å løfte/senke slik kontrollpanelet på bukken virker, slik det er nå så kan jeg bare slå av/på lyseeleet med trykk, slik at den vil fortsette opp eller ned i all evighet om jeg sitter fastklemt, er det i det hele tatt mulig å få den til å stoppe når knappen slippes med utstyret jeg har?

Kommer an på om knappen sender event for hold og slipp.......

• Thanks 1
Skrevet
stigvi skrev (14 minutter siden):

Kommer an på om knappen sender event for hold og slipp.......

Det gjør den ikke, den har trykk, dobbelklikk og hold som kommandoer. 

Tips til fjernkontroll som har hold/slipp event?

Skrevet

Har den hold så har den nok også release men det er 2 separate event så neppe ideelt for den bruken du skisserer... Spørs om ikke ledning med et lite krantablå er en bedre løsning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.