stigvi Skrevet 14. april Skrevet 14. april I forbindelse med at jeg flytter python skript over til HA automasjoner, har jeg også kikket litt på å organisere andre typer data / konfigurasjon. Mulig at python skript har gjort meg lat i og med at denne har organisering av skriptene og at dette har vært godt nok. Det er også mulig at etterhvert som systemet utvider seg, blir en vant med at det er dårlig organisert. I teorien kan all konfigurasjon samles i en enkel fil. Men i praksis er dette splittet opp i flere filer allerede når en installerer HA. En kan bruke !include og splitte det opp enda mer i flere nivåer. En kan også inkludere yaml-filer rekursivt i fra en katalogstruktur og på den måten gå fra en automasjon i hver sin fil som en ytterkant til alle automasjoner i en felles fil som den andre ytterkant. Eller noe midt i mellom. Og dette gjelder ikke bare automasjoner, men alt annet også som scener, templates, sensorer, mqtt osv. Det som var nytt for meg var begrepet "packages". Her kan en samle all konfigurasjon av forskjellige typer som naturlig hører sammen i en pakke. Dette må jeg se nærmere på. Er det noen her som bruker "packages" i HA? Siter
christbj Skrevet 14. april Skrevet 14. april stigvi skrev (5 timer siden): Er det noen her som bruker "packages" i HA? Jeg bruker denne løsningen for styring av Systemair VSR300 og den er organisert slik, om jeg har forstått spørsmålet ditt rett. https://github.com/cmragnar/HomeAssistant-VSR300-Modbus 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.