Thomas_E Skrevet 26. mai Del Skrevet 26. mai Jeg lefler litt med å oppgradere ringeklokka mi til noe smartere enn den som er der. Jeg har null peiling på slikt, så jeg ble ganske overrasket over at det faktisk sitter en egen dings i sikringsskapet mitt utelukkende for ringeklokka. Er det sånn at jeg kan trekke strøm fra denne når jeg kobler fra nåværende ringeklokke? Muligens hjelper det ikke da den jeg kikker på krever 16-24V, men da kan man kanskje oppgradere? Hvis ikke, hva slags kabel går egentlig ut til ringeklokka her? Et alternativ her er å kjøre samme ringeklokke på PoE-strøm. Jeg har PoE tilgjengelig rett under sikringsskapet. Må jeg da ha inn en elektriker for å gjøre en del av dette siden nåværende utstyr teknisk sett er i sikringsskapet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
storeulv Skrevet 27. mai Del Skrevet 27. mai Thomas_E skrev (12 timer siden): Jeg lefler litt med å oppgradere ringeklokka mi til noe smartere enn den som er der. Jeg har null peiling på slikt, så jeg ble ganske overrasket over at det faktisk sitter en egen dings i sikringsskapet mitt utelukkende for ringeklokka. Er det sånn at jeg kan trekke strøm fra denne når jeg kobler fra nåværende ringeklokke? Muligens hjelper det ikke da den jeg kikker på krever 16-24V, men da kan man kanskje oppgradere? Hvis ikke, hva slags kabel går egentlig ut til ringeklokka her? Et alternativ her er å kjøre samme ringeklokke på PoE-strøm. Jeg har PoE tilgjengelig rett under sikringsskapet. Må jeg da ha inn en elektriker for å gjøre en del av dette siden nåværende utstyr teknisk sett er i sikringsskapet? Det som sitter i sikringsskapet ser ut til å være en ringetrafo. Spenningene du kan ta ut er da 8 eller 12 volt (strengt tatt også 4 volt, men finnes det ringeklokker som går på så lav spenning da?), og det passer med det som vel er nokså standard spenninger for ringeklokker. Du kan trolig (bør verifiseres) bytte ringeknappen med f.eks. en Ring Video Doorbell som da får sin matestrøm fra de samme ledningene som gikk til den gamle ringeknappen. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Byelektrikeren Skrevet 28. mai Del Skrevet 28. mai storeulv skrev (22 timer siden): Ring Video Doorbell som da får sin matestrøm fra de samme ledningene som gikk til den gamle ringeknappen. Dette er en god løsning, det finnes flere video ringklokker som støtter denne løsning, og ikke behov for elektriker. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomas_E Skrevet 28. mai Forfatter Del Skrevet 28. mai Takk for svar. Men jeg er egentlig ganske fastsatt på Ubiquiti UniFi. Det er hvertfall uaktuelt med Ring og andre som krever abonnement. Hele grunnen til at jeg har gått for UniFi er at jeg hoster alt lokalt og ikke er avhengig av noe abonnement. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.