Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Justere fargetemperatur på Namron Tunable White Zigbee dimmer


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har kjøpt overnevnt dimmer på Elektroimportøren og ønsker å sette opp en automasjon som endrer fargetemperatur på downlightene som dimmer kontrollerer. Det er mulig å endre fargetemperaturen i HA med ZHA-integrasjonen når jeg klikker inn på device'n, men jeg ser ikke helt hvilken entity som faktisk styres når jeg endrer fargetemp ved å dra slideren under mellom 0% og 100%. Og følgelig skjønner jeg ikke helt hvordan jeg skal sette opp automasjonen som jeg ønsker. Er det noen som har en tanke?

image.png.0a7847aa831b5d684b54799551964c3e.png

 

Her er entities knyttet til dimmer spiseplass:

image.thumb.png.6ece549bd5ec5acbbe8f7297ca80a2d6.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fargetemperatur er som oftest ikke en egen entitet, men en attributt som hører light domenet.

Gå til Developer Tools og legg inn light entity der, så får du se om fargetemperatur er listet som en attributt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for forslag, VikingOy, og beklager manglende respons i helga. Jeg klarte ikke å finne en passende attributt i Dev Tools. Men jeg byttet i dag til Zigbee2MQTT og da får jeg opp fargetemperatur som en egen attributt (eller expose kanskje man kaller det i Z2M?) som kan brukes i automasjoner og knapper i lovelace. Har forstått at ZHA ikke gir like mange konfigurasjonsmuligheter som Z2M, så kanskje det bare er der det ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.