matski Skrevet 31. mai Del Skrevet 31. mai Hei, Jeg har kjøpt overnevnt dimmer på Elektroimportøren og ønsker å sette opp en automasjon som endrer fargetemperatur på downlightene som dimmer kontrollerer. Det er mulig å endre fargetemperaturen i HA med ZHA-integrasjonen når jeg klikker inn på device'n, men jeg ser ikke helt hvilken entity som faktisk styres når jeg endrer fargetemp ved å dra slideren under mellom 0% og 100%. Og følgelig skjønner jeg ikke helt hvordan jeg skal sette opp automasjonen som jeg ønsker. Er det noen som har en tanke? Her er entities knyttet til dimmer spiseplass: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VikingOy Skrevet 31. mai Del Skrevet 31. mai Fargetemperatur er som oftest ikke en egen entitet, men en attributt som hører light domenet. Gå til Developer Tools og legg inn light entity der, så får du se om fargetemperatur er listet som en attributt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
matski Skrevet 3. juni Forfatter Del Skrevet 3. juni Takk for forslag, VikingOy, og beklager manglende respons i helga. Jeg klarte ikke å finne en passende attributt i Dev Tools. Men jeg byttet i dag til Zigbee2MQTT og da får jeg opp fargetemperatur som en egen attributt (eller expose kanskje man kaller det i Z2M?) som kan brukes i automasjoner og knapper i lovelace. Har forstått at ZHA ikke gir like mange konfigurasjonsmuligheter som Z2M, så kanskje det bare er der det ligger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.