r0fl Skrevet 2. juni Skrevet 2. juni Kjøpte for en stund siden en Shelly 2PM for å kunne fjernstyre de to portåpnerne våre. På koblingsskjemaet ser det imidlertid ikke ut til at denne er egnet. Jeg skal parallellkoble meg inn på eksisterende kablede brytere for å åpne/lukke hver port. Dvs. at jeg må kortslutte kablene i ett sekund, så begynner porten å gå. Kan noen bekrefte mistanken om at Shelly 2PM ikke er egnet? Ser ut til at 2 stk Shelly Plus 1 er mer riktig. Siter
SveinHa Skrevet 2. juni Skrevet 2. juni 2PM har ikke potensialfrie kontakter som du trenger til porten. Pro2PM tror jeg har potensialfrie kontakter, i alle fall ser det slik ut på skjemaet på siden av den. Jeg bruker en Nexa AN179 på hver port. Siter
sbarmen Skrevet 26. juli Skrevet 26. juli Jeg har Shelly Pro 3 og den har potensialfrie kontrakter i alle fall. 🙂 Siter
Christoffer Skrevet 26. juli Skrevet 26. juli (endret) Har en Shelly strømmåling er den ikke potensialfri. Det er en relekontakt men live siden av releet har samme potensiale som "L". Endret 26. juli av Christoffer Skrivefeil Siter
aminedyter45 Skrevet 5. september Skrevet 5. september r0fl skrev (På 2.6.2024 den 11:24 AM): Kjøpte for en stund siden en Shelly 2PM for å kunne fjernstyre de to portåpnerne våre. På koblingsskjemaet ser det imidlertid ikke ut til at denne er egnet. Jeg skal parallellkoble meg inn på eksisterende kablede brytere for å åpne/lukke hver port. Dvs. at jeg må kortslutte kablene i ett sekund, så begynner porten å gå. Kan noen bekrefte mistanken om at Shelly 2PM ikke er egnet? Ser ut til at 2 stk Shelly Plus 1 er mer riktig. reactoonz Husk å dobbeltsjekke spesifikasjonene og kompatibiliteten til Shelly Plus 1 med dine eksisterende systemer før du går videre med installasjonen. Lykke til med prosjektet ditt! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.