Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Kjøkkenbelysning?

OlavT

Anbefalte innlegg

Samtidig er det kanskje mulig med tilsvarende ordninger som man har hatt for USB-duppeditter? Der har det i mange tilfeller vært mulig å få sin egen product ID fra produsenten av hardwaren du bruker, med deres vendor ID og tilhørende medlemsskap i USB-IF. Gjerne kostnadsfritt.  Jeg fikk f.eks en ID fra Microchip i sin tid basert på en håndfull PIC18LF2550 som jeg labbet litt med.  Det gikk jo selvsagt ingen steder.  Prosjektet ble til slutt stjålet.  Men det var nok mest pga motorsykkelen det satt i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, Evelen said:

Det samsvarer ikke med hva jeg har fått med meg, nemlig at du trenger egen "Vendor ID" og "Product ID" for å utvikle produkter, disse fås via  medlemskap i CSA.

Etter hva jeg har hørt er det begrenset hvor mange ID-er som eksisterer, og et medlemskap koster mange tusen dollar.

Meeen, jeg har ikke satt meg langt inn i det, så mulig jeg tar feil.

Trenger ikke dette for å lage noe til eget bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom tilfeldigvis over:

https://smarthomescene.com/guides/exposing-home-assistant-entities-as-matter-devices

Sitat

Since Zigbee is not part of the Matter specification and it’s basically succeeded by Thread, your Zigbee devices cannot be paired to a Matter controller directly. Which makes things really confusing when you come across a Zigbee device that says it supports Matter (Aqara being one example).

What this essentially means is that you need to pair your Zigbee device with the company hub and expose it as a Matter device through their app/platform. I recently did this with the SwitchBot Lock Pro and some Zigbee devices, and it works great. However, it does require you to use the company’s hub and proprietary app, which is something we, as Open Home enthusiasts, are trying to avoid at all costs.

Kan godt være jeg missforstår, men eg tolker dette dit at Matter support bare garanterer at den kan støttes "via via", da ser jeg ikke fordelen ettersom krysskompatibiliteten egentlig ikke er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.