Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har ikkje funne nokon god grunn til å gå over til HS4, enn så lenge HS3 fungerer knirkefritt til vårt bruk 🙂

Men, HS3-installasjonen er på ein etterkvart aldrande pc med Windows 10. Det er på tide å skifte ut denne før den tar kvelden, og eg har difor satt opp HS3 på ein ny server med Windows 11. Installert HS3 frå scratch, deretter lagt inn backup frå den gamle installasjonen og starta opp. Det aller meste fungerer - Z-wave, Zigbee (via deConz) osv.

Men eg har ein del NodeMCU-kort til bl.a. temperaturmåling på vv-tank, overvåking av garasjeportar m.m, som kommuniserer med HS3 via Arduino plugin. Dette har fungert knirkefritt i fleire år på den gamle serveren, men eg får ikkje kontakt på den nye. Har sett gjennom alle brannmurreglar på den nye serveren, og det ser identisk ut med den gamle. Har sågar deaktivert brannmur fullstendig, men plugin får fortsatt ikkje kontakt. Klarer fint å pinge korta. Ny server er forsøkt både med DHCP og samme statiske IP som den gamle, uten hell.

Om nokon har tips som kan hjelpe på veg er eg evig takknemlig 🙂

image.thumb.png.c9c1e983f87b8b5e6eb1e76c87f34e51.png

Endret av bjornepappa

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.