Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefaling av enkelt RTSP kamera?


Teknor

Anbefalte innlegg

Noen som har en anbefaling på lur til enkelt kamera som skal brukes til RTSP streaming til Frigate? Trenger ikke være fancy, men om det kan gis tommel opp på stabilitet (med god strømforskyning) motas gode tips med takk.

 

 - Wifi

 - Trenger ikke ha PoE

 - Gjerne IR

 - Trenger ikke starlight

 - Billig nok

 - Gjerne tilgjengelig uten for lang leveringstid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reolink har god rykte og godt utvalg. De fleste modellene har RTSP, med noen få unntak for spesifikke modeller. Integrasjon til home assistant finnes også.

Jeg har et eldre E1 (uten RTSP) som jeg bruker til å holde øye med kattene når jeg er bortreist or har ikke hatt noen problemer med det. Kommer nok til å handle et par til ettervert...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

thoralex skrev (14 timer siden):

Reolink har god rykte og godt utvalg. De fleste modellene har RTSP, med noen få unntak for spesifikke modeller. Integrasjon til home assistant finnes også.

 

Takk. Reolink fungerer helt off-line mot HA og er ikke avhengig av noen cloud-tjenester?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kort oppdatering. Jeg gikk for to varianter:

 

Ekstra utendørs kamera - Reolink cx410 - Super HA integrasjon og imponerende Starlight night color X funksjon. Har vært imponert av denne før på Wyze v3, men denne er nær dagslys på svarteste natta.

 

Sikkerhetskamera i bod: TP Link Tapo C100  - Absolutt ingenting å utsette gitt prisen på 249,- Egentlig er jeg usikker på hva man trenger for noe annet for innendørs bruk.

 

Begge leverer RTSP stream til Frigate med TensorFlow deteksjon med Google Coral.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en del forskjellige Tapo kamera og selv om de på ingen måte er noe high-end kamera så synes jeg de gir mye for pengene. Og de fungerer off-line mot BlueIris (og dermed også Frigate regner jeg med).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.