Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Justering av vannbåren jordvarme


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei. Vi har kjøpt oss et hus fra 1996 med jordvarme og vannbåren varme i hele huset. Det var desverre ikke med noe bruksanvisning/installasjons-anvisning på varmepumpen som tilhører systemet. Det er løse komponenter som er installert i et eget rom. Det er egne varmeelementer i tillegg til varmepumpedelen.  Jeg har søkt nettet, men finner bare beskrivelse av nyere systemer som er innkapslet i et eget skap. Nå har jeg feil på anlegget og sliter med å få hjelp der jeg bor.

  1. Trenger hjelp til installasjons-/bruks-anvisning for selve varmepumpeanlegget. Noen som kjenner til en god beskrivelse som finnes tilgjengelig.
  2. De to varmeelementene sto veldig høyt justert (65 grader). Noe som kjenner til hvilket nivå disse bør stå på?
    NB! Eget elemenet til varmtvannsbeholderen utenom disse.

Setter pris på god guiding, da dette er helt nytt for oss og vi trenger litt assistanse.

 

mvh Halvar 

Varmepumpeskap.jpg

Endret av Halvar sin varmepumpe
Lagt ved bilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ikke noe dokumentasjon om du åpner døra der heller? 

eventuelt flere bilder av anlegget, Gjerne nær bilde av displayet der å og om det er noen pumper, bokser for styring osv? 

og eventuelt bilde av innsiden av døra der også. 
ser det er ikke noe på nette for BV50vv... 😅  Så er nok veldig gammel sak ja.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.