Farrisruggen Skrevet 8. juli Skrevet 8. juli Er i gang med installasjon i et nytt anneks/uthus og har utfordringer med en flow som fungerer til å slå utelys av og på ved mørke og bevegelse. Jeg er vant med industriautomatisering og PLS, og klarer ikke helt å bli venn med logikken i homey. Tror nok det er mange muligheter der ute som jeg ikke helt klarer å finne ut av enda. Helt ny Homey pro, Ikea Trådfri pære i utelampe og Philips Hue utendørs bevegelses detektor. Får lest av verdier på detektor, og styrt lyspære fra Homey app og Homekit, så jeg antar at forbindelser er OK uten at jeg har funnet noen måte å lese ut signalkvalitet på. Mitt ønske til flow er 1- Lys på 50% ved 30 lux og på igjen ved 100 lux (ca verdier) 2- Lys dimmes til 20% mellom 23:00 og 06:00 3- Lys til 100% ved <x antall lux uavhengig av klokkeslett. Satte opp en avansert flow med dette, men det spilte ikke, så jeg slettet den, og forsøkte å lage en ny enklere i første omgang. Men får ikke lys av/på med denne heller. hva gjør jeg feil?? Lurer også på om det finnes noen guider for oppretting av flows som fersking. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.