Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Aqara Smart Lock U200 Kit

Smith11

Anbefalte innlegg

Aner ikke, men mistet interessen veldig fort når jeg så at den kun klarer -15C. Ikke bra nok for Norsk vinter vil jeg si. Tar ikke sjansen på at noe går feil pga kulde når det er -20 eller lavere ute. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff… Planen var ikke å gjøre dette til en vær diskusjon, men jeg må bare korriger deg med å si at du trenger nærmere -25 ute for å kjøle ned en gjenstand som er montert på en husvegg til -15. 

Hvor jeg bor har det ikke vært i nærheten av -15 så lenge jeg kan huske, så temperatur er ikke et problem for meg. 

Tenker selv å kjøpe så snart jeg ser noen på tilbud. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som Zigbee støtte er svært dårlig.

Dvs, parring må initialiseres av allerede tilknyttet aqara hub. Og kommunikasjon deretter er kryptert, det spekuleres i at krypteringsnøkkel hentes fra cloud når dette skjer.

https://github.com/Koenkk/zigbee2mqtt/issues/13087

Derav er den ikke støttet av tredje parts zigbee hubber pdd.

Tror jeg står over ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

@Evelen det der er A100 Pro (Zigbee).

U200 støtter Matter over Thread og er sertifisert av Home Assistant. https://www.home-assistant.io/blog/2024/09/03/aqara-joins-works-with-home-assistant/

Jeg prøvde å få en Nuki til å passe på hytta i Norge, men det gikk ikke så bra siden selve låseboksen var for bred/dyp. Er interessert i rapporter dersom noen har fått testet U200 på en norsk dør. For Nukien måtte jeg bytte til en låsesylinder som hadde nøkkel på begge sider. Er det noen som vet om U200 fungerer med vanlige vridere som man typisk har på innsiden av dørene i Norge?

CleanShot2024-09-05at09_08.54@2x.png.9249a2750ce031438d68ace8ff50ef58.png

Endret av rland
Wrong model number
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 05/09/2024 at 09:10, rland said:

Er det noen som vet om U200 fungerer med vanlige vridere som man typisk har på innsiden av dørene i Norge?

Tror jeg kan svare meg selv på dette. Ser ikke ut til å være mulig ved mindre vrideren kan fjernes, som iallefall på våre dører ikke virker som at det gjør. Så må nok bytte ut låseboksen til en med nøkkel på begge sider igjen om jeg skal prøve meg på U200.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.