Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Fibaro Dimmer 2 får ikke opprettet Switch Multilevel


Galder

Anbefalte innlegg

Jeg hadde koblet opp dimmeren, men etter en ombygging av rommet og ledningsnett og resetting av smartmodulene så fungerer den ikke helt som den skal.

Jeg får ikke opp multilevel. Jeg får "krysset av" for at det er et lys, men ikke for at det er dimmbart.

Ute i oversikten så er det ikke en slik "dimmerslider", med "on","off" og last som de andre dimmerne. 

Men trykker jeg inn på "control" på "light" så får jeg opp et panel hvor det står en haug av ulike alternativer; off, on, last, start dimming , stop og start brighthning.  

Der er det også en dimme slifer. 

Men det hadde jo vært veldig fint å få den opp som en egen funksjon som alle de andre dimmerne, i stedet for at en må inn i en meny osv.

 

Jeg har prøvd å fjerne noden og lagt den til flere  ganger både sikker og på vanlig måte.

Jeg har lagt til Gruppene 3 til 5, og jeg har prøvd å Rescanne, og optimizere nettet.

 

Kan det være en koblingsfeil som er skyld i dette eller er det noe jeg kan forsøke på i Homeseer?

homeseer.jpg

homeseer2.jpg

homeseer3.jpg

homeseer4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... at du får opp et valg som viser flere alternativer i en undermeny, viser at den ikke er helt riktig konfigurert. Jeg hadde ekskludert den, nullstilt den (ihht. manualen) og så reinkludert den igjen. 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, 

da har jeg fått prøvd det ut.

Parameter 32 står på on/2, slik at dimming er mulig. Det fungerer jo også å dimme med den fysiske knappen som vanlig, samt at i Homeseer kan en trykke på knappen "Control...", og det dukker da opp en liten popup boks hvor en kan dimme den. Så det er jo mulig å dimme den, men det er jo ikke bare en kjekk "dimmeslider" som på de andre dimmerne.

 

Jeg har prøvd å nullstille, ekskludere og inkludere den igjen, men akkurat det samme skjedde. Den har ikke noen "multilevel" support. 

 

Jeg har prøvd å "rescanne" den under "functions", uten noen suksess.

Der hvor denne skiller ut fra de andre lysene er at denne får navnet "Fibaro Light", mens de andre har navnet "Fibaro Switch", men regner med at det ikke gir noen ledetråder.

 

Men det er jo ingen krise, den fungerer jo som de andre. Bare litt rart at den ikke har en enkel dimmeslider.

Uansett takk for hjelpen 🙂
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galder skrev (14 timer siden):

Jeg har prøvd å nullstille, ekskludere og inkludere den igjen, men akkurat det samme skjedde. Den har ikke noen "multilevel" support. 

Kan du sjekke versjonen den har? Jeg erindres at dette var et problem for andre controllere enn Fibaro sin egen i eldre versjoner som 3.3 eller 3.4, men 3.5 har vært gjeldende i mange år nå, så det burde ikke være et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.