Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Billig temperatursensor for fryseskap

halono

Anbefalte innlegg

Jeg har et fryseskap som er gammelt og døra er litt dårlig. Jeg ønsker å lage en alarm når temperatur overstiger f.eks. -2 grader i Homey. Noen som vet om noe som ville funke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt min Aqara Zigbee sensor i fryseboks på -21 grader i mange år. Men jeg tok ut cr2032 batteriet og loddet på en batteriholder for to AA batterier. Og bruker AA lithium. De tåler kulden bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bjornepappa skrev (12 timer siden):

Eg har slike i fryseskap og kjøleskap. Fungerer topp topp, men det krev naturlegvis RFX eller tilsvarande.

Ok har du noe anbefaling på hva jeg kan bruke her, siden disse ikke går rett inn i Homey?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

halono skrev (11 timer siden):

Ok har du noe anbefaling på hva jeg kan bruke her, siden disse ikke går rett inn i Homey?

Må nok melde pass der, har null erfaring med Homey. Men eg vil i grunn heller anbefale å gå for ein type sensor som er enkel å ta inn i Homey. @stigvi sin anbefaling f.eks, eg har også ein haug av desse rundt i huset og erfaringane er gode, men originalt CR2032 har eg lite tru på at overlever så lenge i -20 grader så i tilfelle ville eg gått for løysinga med litium-AA-batteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er et brukbart utvalg med Tuya sensorer som har ekstern prober, hvis du allerede bruker slikt utstyr, ebay er fasiten der. Ser ut til å være støttet av Homey, selv om jeg ikke har noen erfaring med homey

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.