halono Skrevet 4. august Del Skrevet 4. august Jeg har et fryseskap som er gammelt og døra er litt dårlig. Jeg ønsker å lage en alarm når temperatur overstiger f.eks. -2 grader i Homey. Noen som vet om noe som ville funke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stigvi Skrevet 4. august Del Skrevet 4. august Jeg har hatt min Aqara Zigbee sensor i fryseboks på -21 grader i mange år. Men jeg tok ut cr2032 batteriet og loddet på en batteriholder for to AA batterier. Og bruker AA lithium. De tåler kulden bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bjornepappa Skrevet 4. august Del Skrevet 4. august Eg har slike i fryseskap og kjøleskap. Fungerer topp topp, men det krev naturlegvis RFX eller tilsvarande. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
halono Skrevet 5. august Forfatter Del Skrevet 5. august bjornepappa skrev (12 timer siden): Eg har slike i fryseskap og kjøleskap. Fungerer topp topp, men det krev naturlegvis RFX eller tilsvarande. Ok har du noe anbefaling på hva jeg kan bruke her, siden disse ikke går rett inn i Homey? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bjornepappa Skrevet 5. august Del Skrevet 5. august halono skrev (11 timer siden): Ok har du noe anbefaling på hva jeg kan bruke her, siden disse ikke går rett inn i Homey? Må nok melde pass der, har null erfaring med Homey. Men eg vil i grunn heller anbefale å gå for ein type sensor som er enkel å ta inn i Homey. @stigvi sin anbefaling f.eks, eg har også ein haug av desse rundt i huset og erfaringane er gode, men originalt CR2032 har eg lite tru på at overlever så lenge i -20 grader så i tilfelle ville eg gått for løysinga med litium-AA-batteri. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
halono Skrevet 6. august Forfatter Del Skrevet 6. august (endret) jeg kan ikke lodding. finnes det noe temperatursensor med ledning slik at jeg kan legge føleren på innsiden mens selve enheten er utenfor? Jeg har funnet denne, men ser ikke noe slikt i Norge: https://www.domadoo.fr/en/devices/5998-owon-zigbee-connected-outdoor-temperature-sensor-with-probe.html Endret 6. august av halono Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bjornepappa Skrevet 6. august Del Skrevet 6. august Alt kan lærast 🙂 Men du kan gjerne bruke Fibaro Smart Implant (Z-wave) med DS18B20 temperatursensorar. Du må skøyte ledningane på eit vis, men du kan bruke wagoklemmer, skøytehylser eller anna valgfri metode. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ArnsteinL Skrevet 6. august Del Skrevet 6. august Er et brukbart utvalg med Tuya sensorer som har ekstern prober, hvis du allerede bruker slikt utstyr, ebay er fasiten der. Ser ut til å være støttet av Homey, selv om jeg ikke har noen erfaring med homey Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.