- 0
ElWiz og pulse , ny verson av pulse?
-
Lignende innhold
-
- 5 svar
- 1 765 visninger
-
- 7 svar
- 2 421 visninger
-
- 1 svar
- 1 721 visninger
-
- 2 svar
- 1 249 visninger
-
- 3 svar
- 3 359 visninger
-
Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.
Spørsmål
steinb
Hei, har installert siste verson av ElWiz og leser data fra min tibber pulse. Men datapakkene fra pulse stemmer ikke med det som er programmert i ElWiz. Har tibber pulse software blitt endret? Min pulse versjon er 1.2.5.
Eg får noe strømdata dekodet heldigvis, men det er mye som blir feil eller mangler.
Eksempel er nullstilling av data per time, consumptionCurrentHour.
NB eg måtte tvangskjøre utlesingen i elvis.js fordi datapakken var for lang.
Fra elwiz.js...
processMeterData(buf) {
const dataLength = (buf[1] & 0x0F) * 256 + buf[2] + 2;
if (buf.length === dataLength) { --------- måtte sette disse like fordi buf.length = 360 og dataLength =41.
Min strømmåler er en Kaifa med tibber pulse.
Derfor spørsmålet om tibber pulse har blitt endret. Noen som har tips om dette?
Mvh steinb
Oppdatering...28/8/24
Det viser seg at min tibber pulse gir ut datapakker til mqtt korrekt når den er rebootet, men så etter noen minutter så kombinerer den alle pakkene i en laaang melding. Eg tror det er tibber pulse så gjør det og ikke mqtt broker, men usikker. Etter reboot så begynner og slutter datapakkene med hex 7e , etter en tid så begynner pakken på hex 08 og slutter på hex 7e. Noen andre som har merket noe slikt
Ny oppdatering og lukking av spørsmål
Tibber pulse batcher meldingene, dvs den slår sammen meldinger og sender en melding pr ca 10s istedet for en pr 2s. En kan sende batching_disable -1 til tibber pulse vha mqtt så går det bra en stund.
Endret av steinbOppdatering
1 svar til spørsmålet
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.