Per Andre Bert Skrevet 20. august Del Skrevet 20. august (endret) Kjøpt hus som er bygget på 90-tallet, oppussingen er i gang. Først er det vaskerom som står får tur, og alt av vegger og tak er revet så her er det klart til å få på plass litt sensorer. Har satt opp en Home Assistant, og installert Zigbee og Z-wave dongle. Men, hvilke sensorer og brytere bør jeg velge? Ønsker bevegelsessensor i tak som ikke går på batteri for å skru på lys i rommet. Trenger og termostat til styring av varmekabler, samt bryter/dimmer til å justere lys om jeg vil overstyre automatikken fra bevegelsessensor... Bonus: Om mulig, en fukt-sensor + Vifte som kan reguleres iforhold til hvor høy fuktighet det er i rommet. Tips? Takk på forhånd! Endret 20. august av Per Andre Bert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 christbj Skrevet 20. august Del Skrevet 20. august Du finner flere gode anbefalinger basert på erfaring her: https://www.hjemmeautomasjon.no/forums/topic/12168-totalrenoavsjon-av-bolig-og-litt-smartere-hjem/#comment-114752 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spørsmål
Per Andre Bert
Kjøpt hus som er bygget på 90-tallet, oppussingen er i gang.
Først er det vaskerom som står får tur, og alt av vegger og tak er revet så her er det klart til å få på plass litt sensorer.
Har satt opp en Home Assistant, og installert Zigbee og Z-wave dongle.
Men, hvilke sensorer og brytere bør jeg velge?
Ønsker bevegelsessensor i tak som ikke går på batteri for å skru på lys i rommet.
Trenger og termostat til styring av varmekabler, samt bryter/dimmer til å justere lys om jeg vil overstyre automatikken fra bevegelsessensor...
Bonus: Om mulig, en fukt-sensor + Vifte som kan reguleres iforhold til hvor høy fuktighet det er i rommet.
Tips? Takk på forhånd!
Endret av Per Andre BertLenke til kommentar
Del på andre sider
1 svar til spørsmålet
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.