Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Modifisere idlock


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har akkurat installert en ny dør i mitt hus og i kjelleren fant jeg idlock 150 låskassa som ikke har vært ute av esken sin de siste 5 årene 😉

 

Ser nå at instruksjonene ber meg om å borre hull i døra. Har veldig lite lyst å borre hull i en helt ny dør, hvertfall når jeg ser at de aller fleste nyere smartlåser ikke krever dette.

 

Hva tenker dere om å kappe den øverste pinnen som gjør at man må borre hull?

Jeg slipper å ødelegge døra mi og kan bytte til en moderne smartlås i fremtiden. Har hørt at Idlock 150 stort sett oppfører seg greit så jeg har ikke noe problemer med å gå for denne.

Skjønner at jeg bryter med eventuelle utløpte garantier og potensielt kompromitterer sikkerheten i produktet, men det gjenstår 4 relativt robuste låsepinner så jeg tror det burde holde?

 

Legger ved bilder av låsen for de som ikke har tatt i denne før. (på baksiden av plata så ser det ut som den kan bankes ut, men jeg turte ikke ta i så mye.

pinne1.jpg

pinne2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som den er presset på plass. Vill prøvd å presse den ut. Om du har en stor nok skrustikke kan du forsøke med en eller to stor skiver som du legger rundt "bolten" (som vist på det siste bilde ditt). For eksempel M12 skive

Da har du en millimeter eller to å presse på, og det er gjerne nok til å få den løs. Om det ikke går så kan du bore den ut, da helst i en søylebormaskin.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Id Lock 202 har ikke denne ekstra låsepinnen. Resten av låsekassa ser veldig lik ut, så det bør gå bra å kappe denne.
Jeg har også en 150 liggende som jeg kommer til å kappe denne låsepinnen på når jeg skal montere den.

Endret av RBR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.