pederw Skrevet 5. september Skrevet 5. september Jeg har idag en utdatert Samsung Smarthings Gateway stående i stuen som jeg egentlig ønsker å kvitte meg med, litt i forhold til salg av leilighet osv. Den er i dag hovedsak brukt til bare styring av lys i stua ved hjelp av en AEOTEC WallMote Quad Remote Switch og 4 stk Qubino Dimmer fase/avsnitt Flush ZMNHDD1. Det er en stund siden jeg installerte dette, men jeg mener og huske at det går på Z-wave protokollen. Spørsmålet er som følge: Kan jeg fjerne Smarthings Gateway og dirketekoble bryteren mot disse Qubino dimmeren? Ser at det står noe om dette i dokumentasjonene til Qubino dimmeren, men somsagt så er det en stund siden jeg har jobbet med dette så husker ikke helt hvordan det fungerer. Ref: Use associations for direct communication between the Flush Dimmer and other devices within your Z-Wave network without the need of your primary gateway (hub). Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.