Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

(4-kanals)Brytere som fungerer med Philips Hue og som passer i vanlige veggrammer


Raathass

Spørsmål

Finnes det 4-kanalsbrytere som fungerer med Philips Hue og som passer i vanlige veggrammer?

 

På hytta har jeg et enkelt oppsett med fire kilder (3x Hue og 1x Namron dimmerpuck).  Disse er koblet til en Bridge, og så har jeg et utgått bryterpanel med 4 kanaler https://zigbee.blakadder.com/Namron_4512703.html på veggen.  Sistnevnte dukker ikke opp i bridgen, men ved å først parre en kanal med en kilde og deretter koble kilden til bridgen har jeg kunne skru av og på/dimme både via bryter og hue appen.

 

Nå har jeg tenkt å lage noe like enkelt hjemme, og har kjøpt en ny versjon av bryteren https://www.elektroimportoren.no/namron-zigbee-kanalbryter-hvit/4512772/Product.html.  Jeg kan koble pærer og plugs til denne, og alt funker.  Men, når jeg deretter kobler ting til bridgen så mister de kontakten med bryterpanelet.  Jeg mistenker at de to bryterne ikke fungerer helt på samme måte.

 

Jeg har søkt til lyet blir tørt, men finner igjen egnede brytere til dette økosystemet.  Er det mulig eller må jeg se etter alternative løsninger?  Hva er i så fall alternativet - en Homey Pro slik at jeg kan koble bryterpanelet til denne og koble sammen på en skikkelig måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Friends of Hue lysbrytere kan kobles direkte til Hue bridge. Jeg har en 2-kanals mekanisk lysbryter (som ikke har batteri, men genererer strøm fra klikket på bryter) som er koblet opp direkte. Jeg aner ikke om denne kommer som 4-kanals lysbryter. Ellers har jeg flere Aqara lysbrytere som ikke kan kobles direkte mot Hue, men som går veien via Home Assistant for å styre Hue lysene. Dvs. samme løsning som du beskriver til slutt i posten din.

Endret av Tander
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Takk.

 

I tilfelle andre finner denne tråden så kan jeg si at jeg så langt ikke har funnet noen 4-kanals bryter som fungerer etter hensikten, men Elektroimportøren har denne 2-kanalsbryteren som fungerer etter hensikten https://www.elektroimportoren.no/namron-zigbee-green-bryter-k4/4512727/Product.html.

 

Den andre problemstillingen var en ren brukerfeil. Hvis man først kobler pærene til bridgen og deretter til bryteren, fungerer begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.