Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Netatmo (nærmest) defekt - hva nå?


hjemmedude

Anbefalte innlegg

Jeg har en netatmo hovedenhet som er død lever sitt eget liv....  Da fungerer ikke en ekstra inne og en uteenhet lenger.

Så tenker jeg at det er lurt å kvitte seg med netatmo dersom jeg finner like gode sensorer på batteri som støtter z-wave eller zigbee.

Jeg har ikke zigbee dongle per i dag, men homely-alarm bruker zigbee så på sikt har jeg flere dør-magneter og røykvarslere som kan inkluderes via zigbee dongle.

Det er nyttig med co2-sensor og temperatur så vil gjerne ha en enhet med dette.

Hva tenker dere?

Endret av hjemmedude
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • hjemmedude endret tittelen til Netatmo (nærmest) defekt - hva nå?

Har både Netatmo og Ecowitt værstasjon, Ecowitt opplever jeg har mye bedre kvalitet og har mange forskjellige moduler som kan kobles til en hovedenhet inkludert f.eks. WH45 som er en 5-in-1 PM2.5-/PM10-/CO2-/Temperatur- og fuktighetsmåler. En annen sak er at Ecowitt oppdaterer måleverdier med <60 sekunders intervaller, mens Netatmo bruker lang tid - tror det er 10-20 minutter typisk. Modulene har ikke like pent design som Netatmo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.