Gå til innhold
  • Bli medlem

SCRIPT: VirtualThermostat.vb (beta) - En virtuell termostat med programfunksjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mener moskus meldte at det ikke fungerer helt med mono, så tror det er der problemet ligger. 

Tror det er triks med Winblows for HS3(eneste winblowsmaskinen hos oss)

• Like 1
Skrevet
  gullfrode skrev (På 26.7.2017 den 20.26):

Mener moskus meldte at det ikke fungerer helt med mono, så tror det er der problemet ligger. 

Tror det er triks med Winblows for HS3(eneste winblowsmaskinen hos oss)

Ekspander  

OK, Så dette er kun for Win setup? Stod ikke noe om det i begynnelsen, Zee 1 og 2, men det betyr vel underforstått også SEL (når jeg tenker meg om).....

Det var jo kjipt :-(

But but... it's not only only.. som en kjent person sa en gang ;-)

får vel finne meg en ve rundt dette.... men det hadde vært perfekt hvis det hadde funket..

takk for hjelpen

S

Skrevet

Moskus har sikkert en veg rundt det, men for min del så tenkte jeg at det var kjekt å legge inn windows slik at jeg hadde en windowsmadkin hjemme, feks Aeotec har vel kun software til Eindows

• Like 1
Skrevet
  Snurre skrev (På 26.7.2017 den 20.14):

Hei,

denne er veldig aktuell for meg. Har fulgt oppskriften over (flere ganger), men får ikke dette til å virke. Det blir ikke opprettet noe event jeg kan jobbe videre med.

Ekspander  

Linux kan være et problem, ja. Men det kan også fungere.

Kan du kikke i loggen og si hvilken feilmelding du får? (eller hva som hender hvis du ikke får noen feilmeldinger?)

Hva gjør du?

Skrevet
  Moskus skrev (På 27.7.2017 den 7.08):

Linux kan være et problem, ja. Men det kan også fungere.

Kan du kikke i loggen og si hvilken feilmelding du får? (eller hva som hender hvis du ikke får noen feilmeldinger?)

Hva gjør du?

Ekspander  

Hei,

fikk dessverre ikke anledning til å sjekke dette i dag. Jeg sjekker i morgen. Men det skjedde ikke noen ting som helst :-). Jeg prøver igjen i morgen med friskt mot. Skal beskrive alt jeg gjør. 

Takk for hjelpen

Skrevet
  Snurre skrev (På 27.7.2017 den 20.34):

Hei,

fikk dessverre ikke anledning til å sjekke dette i dag. Jeg sjekker i morgen. Men det skjedde ikke noen ting som helst :-). Jeg prøver igjen i morgen med friskt mot. Skal beskrive alt jeg gjør. 

Takk for hjelpen

Ekspander  

Hei,

prøvde meg en gang til på dette. Det skjer ikke noen ting i det heletatt. I loggen under er det tydeligvis at noe er galt, men det er mange år siden jeg jobbet med programmering, så klarer ikke å lese hva som er feil sånn helt uten videre :-) bilder fra log under:

script feilmelding_1.JPG

script feilmelding_2.JPG

Skrevet

Hmm. Ja, det ser ikke ut som om mono 3 er så glad i det scripet. Mulig jeg klarer å gjøre noe med det, men jeg må sjekke litt på min egen Zee2 først.

• Like 1
  • 1 måned senere...
Skrevet

Hei,

Sleit med å få dette til å fungere med Troller SEL. MEN; 

har som kjent her på forumet konvertert til PC Homeseer. Men en del barnesykdommer etc....

La inn script'et og det fungerer som bare det. Linket 3 panel ovner og det fungerer veldig bra!

Takk for at du deler dette! Er nøyaktig hva jeg har sett etter. Nå ser det ut til at Temp blir styrt på en grei måte fra en temp sensor som er nøyaktig og god.

takk,

;-)

Mvh

S

Skrevet

Hei,

Ser ut til at det ikke er helt greit å linke Fibaro wall plugs. Er nok noe med Firmware'n tenker jeg. Linket tre stykker. Ovnen som refereres til i script'et går på og forblir på, mens de to andre skrur seg av og på hele tiden. Så gav opp å linke etter å ha prøvd en god del ganger.

Har satt opp en V-Device som styrer alle tre ovnene, og det fungerer bra. Nå styres alle ovnene av script'et.

Veldig bra.

mvh

S

• 3 måneder senere...
Skrevet

Implemnenterte dette scriptet. 

Satte den på Manual og 20 grader, så ble det 20 grader i rommet, da burde vel ovnen slå seg av  ? Det gjorde de ikke, testet å gå inn i ini fila og endre til 20 grader på både High og Low, og satte den til Auto. Men fremdeles slår ikek ovnen seg av. 

Er det noe jeg har gjort feil ? 

Skrevet
  Christian skrev (På 3.12.2017 den 13.11):

atte den på Manual og 20 grader, så ble det 20 grader i rommet, da burde vel ovnen slå seg av  ?

Ekspander  

Når den er over 20 grader skal den slå seg av. Og da kun når Eventet trigges (som pr default skjer hvert 5. minutt).

Og da bare hvis du har satt rett device til ovnen. ;)

Skrevet (endret)

Jeg slo på debugging.. og da så jeg at den gjorde det den skulle, men den ville ikke slå av RFXCom enheter. Hadde en Zwave som jeg satte opp og linka mot RFXCom enheten, så ble det så bra så....

Kjempetopp script, når bare enhetene mine spilte på lag.

Endret av Christian
Skrevet
  Christian skrev (På 4.12.2017 den 9.58):

Jeg slo på debugging.. og da så jeg at den gjorde det den skulle, men den ville ikke slå av RFXCom enheter

Ekspander  

Hvis du går inn på Devicen, til Status Graphics-tab'en og definerer ControlUse for hhv. "Off" og "On", så fungerer det. :) 

Skrevet

Jeg holder på å se litt på en modifisert versjon av dette scriptet som skal jobbe sammen med en fysisk termostat men gi samme mulighetene for å sette høyt og lavt setpoint og "schedule" osv.

Men en del av det som blir gjort i scriptet er nok hakket for avansert for meg, spesielt når du lager devicene i "Setup", her var det mye jeg ikke kjente til.  Jeg blir bare mer og mer imponert over hvor mye arbeid og kunnskap som som er lagt ned i dette scriptet.

Mitt konkrete spørsmål er dette: Jeg ser at du i scriptet definerer "knappene" på devicene, slik som disse:

image.png.1f9c7d11c6c9223fff2ab97997ffcf39.png

vha funksjoner som DeviceScriptButton_AddButton osv.

Er det mulig å modifisere disse knappene i ettertid manuelt (f.eks. endre hvilket script de trigger o.l.),

eller kan dette bare gjøres via script?

Skrevet
  JxxxIxxx skrev (På 4.12.2017 den 18.37):

Jeg blir bare mer og mer imponert over hvor mye arbeid og kunnskap som som er lagt ned i dette scriptet.

Ekspander  

Takk! :) 

... det er jo mitt mest avanserte script, og er nok ikke direkte intuitivt. Men det er bare å spørre så får du svar (men kanskje i en annen tråd...)

JxxxIxxx skrev (På 4.12.2017 den 18.37):

Er det mulig å modifisere disse knappene i ettertid manuelt (f.eks. endre hvilket script de trigger o.l.),

Ekspander  

Du må fjerne knappen og legge den til igjen hvis du skal gjøre endringer, så vidt jeg vet.

... men hvilken nettleser har du som ikke takler unicode...?

Skrevet
  Moskus skrev (På 5.12.2017 den 7.57):

... men hvilken nettleser har du som ikke takler unicode...?

Ekspander  

Skjønte ikke først hva du mente, men så gikk det opp et lys ?  Det er nok oppsettet på Firefox på den PCen jeg var på da jeg skrev innlegget som ikke er helt i vater. Vet jeg hadde noe problemer med dette en gang tidligere og fiklet med forskjellige innstillinger, har sikker rota det til. Har ikke tenkt så nøye over at display var litt merkelig.....

Skrevet
  Moskus skrev (På 5.12.2017 den 7.57):

Du må fjerne knappen og legge den til igjen hvis du skal gjøre endringer, så vidt jeg vet.

Ekspander  

Takk for svar. jeg var vel mer ute etter om det var andre måter å lage/editere disse knappene på enn via et script, altså en mer "direkte" manuell metode for å eksperimentere, men det ser ikke sånn ut.  Får se om jeg er i stand til (og har tid til) å lage et lite script for å skape og endre slike knapper, kunne vært et nyttig lite verktøy for bruk med virtuelle devicer.

• 4 måneder senere...
Skrevet

Hei!

Når jeg kjører scriptet første gangen via den blå knappen, skjer det ingen ting. Har sjekket over alle navn om evt skrivefeil mange ganger og oppsettet er helt identisk til ditt.

Til og med laget ny mappe "Default" som den skulle kjøre fra.

Noen som kanskje vet?

mvh

Skrevet

Har du faktisk sjekket om devicene blir laget? Det kan være at de ikke er i Floor/Room utvalget du gjør...

Sier loggen noe?

Skrevet
  Moskus skrev (På 29.4.2018 den 18.30):

Har du faktisk sjekket om devicene blir laget? Det kan være at de ikke er i Floor/Room utvalget du gjør...

Sier loggen noe?

Ekspander  

Jeg ga opp denne litt.

Fikk til en Thermostat fix via RFXCOM som Iceball laget.

Takk for hjelp 

mvh

Skrevet

Tror uansett du burde sjekket at du ikke har laget en haug med termostater som du ikke ser, og følgelig kan skape problemer for deg senere...

Dessuten hadde du jo hjulpet meg hvis du så en feilmelding i loggen. :) 

Skrevet (endret)
  Moskus skrev (På 30.4.2018 den 12.16):

Tror uansett du burde sjekket at du ikke har laget en haug med termostater som du ikke ser, og følgelig kan skape problemer for deg senere...

Dessuten hadde du jo hjulpet meg hvis du så en feilmelding i loggen. :) 

Ekspander  

Kan ikke finne noen termostater som er ekstra. Ingen ting i device list, ellers vet jeg ikke vhordan jeg skal lete etter devicer.

Ser stort sett ut som det bare var Buienradar som ikke fungerer helt for meg. 

Vis skjult innhold

Endret av jhenrikb

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.