KnutE Skrevet 29. september Skrevet 29. september Hei Jeg klarer ikke å koble Philips Hue til Homey, og lurer på om dette kan være et problem knyttet til nettverks-tilkoblingene. Hue Bridge og Homey fungerer fint hver for seg, men i Homey finner jeg ikke Hue bridge Jeg har Athom Homey Pro 2023 (og alt annet IOT) koblet til gjestenettverket (Kun 2,4 Ghz) til min DECO ruter. Hue Bridge krever nettverkskabel og er koblet rett i DECOen. I DECO-appen ser jeg at mens homey er tilkoblet gjestenettverket, mens den kablede Hue Bridge blir kategorisert inn i hovednettverket, og jeg lurer på om dette kan være roten til problemet. Jeg finner ingen måte å flytte Bridge over til gjestenetverket. Jeg har ganske begrenset kunnskap og erfaring i forhold til nettverk. Er det noen som kan bekrefte, avkrefte eller belyse denne saken for meg? På forhånd tusen takk Siter
storeulv Skrevet 29. september Skrevet 29. september KnutE skrev (2 timer siden): I DECO-appen ser jeg at mens homey er tilkoblet gjestenettverket, mens den kablede Hue Bridge blir kategorisert inn i hovednettverket, og jeg lurer på om dette kan være roten til problemet. Ja, det er problemet. Begge må være på samme nett. Kablet går normalt rett i hovednettet, og jeg kjenner ikke til hvordan man endrer akkurat det. Siter
KnutE Skrevet 30. september Forfatter Skrevet 30. september Takk for svar, storeulv 🙂 Da er nok ikke Hue noe for meg. Vil ha alt smart på et sidenett Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.