Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Homeseer og z-wave js ui plug-in

Fjosepose

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg forsøker å beherske Homeseer4's nye z-wave jsui plug-in, og assosisasjoner. Det som tydelig er nytt (eller feil) er at det på enkelte devicer kommer endepunkter i menyen hvor man vanligvis velger "source device", slik som dette:
image.png.5189fff547870ead5a9ff8d5e1eba516.png

Er det noen som vet om dette er en "bug or feature". Jeg ser i zwave js ui frontend at dette finnes:
image.png.afc5c09624aa4e05ffff4c05047bc9f7.png

Altså kan man legge endpoints i "begge ender" av assosisasjonene. I den gamle plugin'en valgte man bare "source device" og derettter la man inn "target endpoints/devices" i de ulike gruppene til "source device".

Er det noen som vet hvordan dette fungerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nylig gjort dette i HS4 med den nye pluginen, men opplevde det omtrent som forventet unntatt en rar greie. Om jeg husker rett, trinn 1, velge source device, trinn to, velge assosiasjonsgruppe på source, trinn tre, velge endpoint. Men i listen over endpoint fant jeg at destination sine endpoints var repetert tre ganger nedover. Kun dersom jeg valgte den siste versjonen av endpoint så fungerte assosiasjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For Heatit termostat dukket denne opp hos meg(vist fra zwave js ui GUI), og jeg har ikke "laget den selv"(ble slik etter migreringen):
image.png.fdca4b58a9fb6b3c19fdeebfb4f01f85.png

Det som mangler er noen beskrivelser. Hva er feks endpoints i kolonnen helt til venstre? Denne kolonnen tilsvarer Step1 i wizarden, men jeg klarer ikke å finne noen håndfast om hva dette er. Videre er kolonnen til høyre også helt merkelig mhp endpoints.

Endret av Fjosepose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.