NilsG Skrevet 6. oktober Del Skrevet 6. oktober Hei godtfolk, håper dette temaet kan passe her inne siden forumet har så mange elektro(nikk)kyndige 🙂 I våpenskapet har det dessverre vært litt fuktig, og blitt litt smårust på inventaret. Fikk tips om å legge inn noe som gir varme, for eksempel en varmekabel eller glødepære. I tillegg kunne jeg tenke meg en led-stripe (men vet ikke om det gir særlig varme?) Problemet er hvordan det er lurt å få inn strøm inn til dette. Skapet har monteringshull mot gulv og vegg, og i bruksanvisningen står det at jeg bare trenger bruke et par av disse. Det er et med andre ord et par 9 mm hull til overs. De fleste plugger er dessverre for store. Kan få inn en skjøtekabel og sette på plugg etterpå, men er litt skeptisk til å føre 230 V gjennom siden våpenskapet er i metall (virker ikke helt trygt eller lovlig - selv om det kanskje hadde vært enklest, så må det være 100% trygt). USB C-kabel gikk fint gjennom. Fins det led-stiper med USB-C? Noe USB-C greier som gir varme? USB er veldig fleksibelt, for da er det lett å bytte strømforsyning hvis den ryker. Men lurer på om det enkleste er å bruke original strømforsyning til led-stripe fra Biltema, klippe på svakstrøm-siden, føre gjennom, og lodde på egnet plugg (for eksempel Deans eller XT-30?). Er også interessert i noen tips til hva som kan brukes for varme, eller andre tips for å unngå rust 😊 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ArnsteinL Skrevet 6. oktober Del Skrevet 6. oktober Vil nok heller foreslå et produkt som er ment for slikt. Det skal ikke mye temperatur ekstra i et skap for å hindre kondens. Prøv en av slik en: Lett å stikke inn hullene, og er isolert/skjermet, slik at det ikke kan oppstå spenning i stålskapet. Bruker ikke så mye strøm heller. https://www.biltema.no/bygg/vvs/varme--og-oppvarming/frostsikringskabler/frostsikringskabel-2-m-2000057948 https://www.megaflis.no/varme--klima/utendors/frost--og-snosikring/frostvakt-2-m---20w 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.