eisa01 Skrevet 12. oktober 2024 Skrevet 12. oktober 2024 Skal flytte til en leilighet med fjernvarme, og lurer på om det er smart å sette på smarte termostater på radiatorene? Er toppetasjen, så vil anta at det har litt å si hva innstillingene er på eller ikke Har visst om at Tado har dette, men ser nå at utvalget er betydelig større Hva er det folk bruker, og hvor fornøyd er dere? Tror jeg vil gå for noe med lokal styring som jeg fortrinnsvis kan bruke med Home Assistant (har Futurehome i dag, men ganske treg utvikling) Siter
eisa01 Skrevet 20. oktober 2024 Forfatter Skrevet 20. oktober 2024 Eve Thermo ser interessant ut, fungerer over Bluetooth og Thread, Matter-støtte, og trenger ingen bridge Noen som har erfaring med de? Siter
eisa01 Skrevet 2. januar Forfatter Skrevet 2. januar (endret) Svarer meg selv, men nå har Tado også kommet med Matter-versjon som de kaller "X": https://shop.tado.com/en/products/smart-radiator-thermostat-x Er på tilbud hos Proshop nå Har mindre fysiske dimensjoner enn Eve sin Eneste problemet mitt nå er at låseringen på den ene radiatoren sitter helt fast, slik at man skrur ut selve ventilen om man prøver tar den av – det begynner da å lekke vann ut 😮 Må enten få en ekstra større Knipex for å holde igjen når jeg bruker min andre, eller tilkalle rørlegger? Endret 2. januar av eisa01 Siter
OlavT Skrevet 2. januar Skrevet 2. januar 1 hour ago, eisa01 said: Svarer meg selv, men nå har Tado også kommet med Matter-versjon som de kaller "X": https://shop.tado.com/en/products/smart-radiator-thermostat-x Er på tilbud hos Proshop nå Ser ut som om den bare støtter Matter 1.1 som begynner å bli litt gammel nå. Siter
eisa01 Skrevet 7. januar Forfatter Skrevet 7. januar On 03/01/2025 at 00:18, OlavT said: Ser ut som om den bare støtter Matter 1.1 som begynner å bli litt gammel nå. Hm.. og den støtter ikke oppdateringer over Matter, så man må kjøpe huben Eve sin er for stor siden ene radiatoren er helt inntil veggen, så får avvente dette prosjektet. Uansett ikke individuell avregning av fjernvarmen her. Siter
OlavT Skrevet 7. januar Skrevet 7. januar 2 hours ago, eisa01 said: Hm.. og den støtter ikke oppdateringer over Matter, så man må kjøpe huben Ja, ser ut til at den mangler OTA Software Update funksjonalitet (ut fra CSA certification compliance document). Da hadde jeg plaget kundesupport hos leverandøren før jeg hadde kjøpt den for å sjekke om de kommer med nyere versjoner av firmware og hvordan en kan få tak i den. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.