Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon! 🥇🥈🥉

Nobø/Glen Dimplex Connect termostater og Futurehome  

28 stemmer

1. 1. Burde Nobø/Glen Dimplex støtte andre smarthusplattformer med sine nye Connect termostater enn kun Futurehome?

• Ja
      27
    • Nei
      1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Homey Pro klarer IKKE å styre Nobø/Glen Dimplex sine termostater - dessverre. Dette på grunn av at Nobø/Glen Dimplex ikke har villet lage et interface mot Homey Pro. De har stengt seg selv ute fra dette markedet og har satset på en ny termostat som foreløpig KUN kan styres via Futurehome. Nobø/Glen Dimplex har også faset ut Nobø Energy Control Hub og utvikler den ikke lenger (her er lenke som bevis: Styringsenheter i Nobøkonseptet | Nobø). Panelovner som idag kan styres direkte fra Homey Pro uten problemer er for tiden siste generasjons Wi-Fi ovner fra Mill og fra Zigbee baserte ovner fra Namron. De fungerer ganske så godt med Homey pro.

Håper dette var til hjelp.

Skrevet (endret)
emoe skrev (På 25.12.2024 den 9:48 AM):

Da var problemet løst mot Homey (via Nobø HUB). 

https://homey.app/no-no/app/com.sverre.nobo/Nobø-Energy-Control/

Tenkte å la Homey styre via Nobø HUB. Har jeg misforstått dette ? Men ved nærmere ettertanke vil  dette kanskje fungere dårlig. Ved å la Homey sette appen i ØKO og så la den komme tilkake i normal etter en tid vil den vel legge alt inn  samtidig, og så legge det ut igjen. Klarer jo ikke å tidsforsenke inn de enkelte lastene. Vil vel ikke fungere til forbrukstopper slik jeg tenkte. Får vurdere å skrote ovnene.

Endret av OAA
Skrevet
1 hour ago, JKK said:

Homey Pro klarer IKKE å styre Nobø/Glen Dimplex sine termostater - dessverre. Dette på grunn av at Nobø/Glen Dimplex ikke har villet lage et interface mot Homey Pro. 

Hva slags standard er Nobø / Glen Dimplex basert på?

Skrevet
OAA skrev (1 time siden):

Tenkte å la Homey styre via Nobø HUB. Har jeg misforstått dette ? 

Jeg styrer ved hjelp av Homey (via nobø hub/ Nobø app for Homey) mellom Øko og komfort, og holder meg da greit under forbruksgrensen som er satt. Det sparer nettleie, men kan også brukes for å varme mer i billigste timer.

For min del drar ikke panelovner så mye at det er et problem med total effekt,  så det betyr lite at alle legges inn samtidig. Det er uansett varmepumpen som tar grunnvarmen.

Jeg bruker Power of the hour til styring av forbruk.

Skrevet
OAA skrev (7 timer siden):

Tenkte å kjøpe meg en Homey pro mini når den kommer for å styre dette, ved å sette den i Øko når den bikker over.

Men så ble jeg veldig i tvil. Klarer denne å kommunisere med Nobø, eller må jeg bruke Homey Pro 2023 ?

Det bør gå helt fint hvis jeg har forstått Homey Pro mini rett, den viktigste forskjellen skal være antall integrasjoner den støtter i bruk/installert samtidig. Dermed burde du helt fint kunne styre din Nobø hub med denne Homey appen: https://homey.app/no-no/app/com.sverre.nobo/Nobø-Energy-Control/

Jeg bruker Home Assistant til dette både hjemme og på hytta, og siden kommunikasjonen til Nobø Huben er lokalt ser jeg ingen grunn til å endre på det så lenge panelovner og termostatene til gulvvarme fungerer som de skal.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.