Venin Skrevet 26. mai 2017 Forfatter Skrevet 26. mai 2017 1 time siden, Moskus skrev: Hvis man ikke hører forskjell, så går det vel stort sett greit... Men akk så deilig det hadde vært å vite at det ikke ER noen forskjell med mindre jeg kjøper mye dyrere høyttalere. ? Siter
DiderikFrom Skrevet 26. mai 2017 Skrevet 26. mai 2017 Forskjell er jo også subjektivt... Da jeg for mange år siden fikk mitt første sonos-anlegg koblet jeg det til den integrerte forsterkeren på vanlig måte -- og var storfornøyd. Etter hvert valgte jeg å omgå forforsterkeren, men koblet det rett til effektleddet -- og jeg syntes lyden ble dårligere og kaldere (slik jeg oppfattet det). Det gir ingen mening objektivt. Det forforsterkeren gjorde i dette tilfellet var jo bare å farge lyden, mens lyden ble nærmere utgangspunktet (renere) da jeg koblet rett til effektleddet. Jeg likte altså best den varme lyden konfirmasjons-NAD-forsterkeren gav. Fasiten er hva man liker best. (Men jeg skjønner godt at man blir skeptisk dersom man tror/vet et ledd i kjeden av dårlig kvalitet.) 1 Siter
Moskus Skrevet 27. mai 2017 Skrevet 27. mai 2017 En paddeflat frekvensrespons betyr ikke nødvendigvis bedre lyd. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.