Tverfyll Skrevet 21. februar 2017 Skrevet 21. februar 2017 Hei. Jeg har brukt noen global variables til å lagre strømtrekk på diverse utstyr. Men oppdaget at funksjonen ikke fungerte lengre. Ser da at alle globale verdier har forsvunnet. Noen som har opplevd dette før? Kan ha skjedd i sammenheng med at jeg måtte slette og legge til en node her om dagen. Siter
psv021 Skrevet 21. februar 2017 Skrevet 21. februar 2017 Forsvinner ikke de ved restart av HS3? Siter
Blodstrupmoen Skrevet 21. februar 2017 Skrevet 21. februar 2017 11 minutter siden, psv021 skrev: Forsvinner ikke de ved restart av HS3? Jo. Siter
Moskus Skrevet 22. februar 2017 Skrevet 22. februar 2017 Du kan legge inn hs.CreateVar("DinVariabelHer") i Startup.vb i /Script-mappen, rett over "End Sub" linjen nederst. Siter
Tverfyll Skrevet 22. februar 2017 Forfatter Skrevet 22. februar 2017 Det var jo dumt. Jeg kunne tenkt meg å hatt en liste med variabler som ble liggende. Kunne da brukt denne til mellomutregniner og diverse, så jeg slipper å opprette device for alt som skal lagres. Finnes det en innebygget metode for dette? 5 timer siden, Moskus skrev: Du kan legge inn hs.CreateVar("DinVariabelHer") i Startup.vb i /Script-mappen, rett over "End Sub" linjen nederst. Jeg bruker verdiene til å huske akumulert verdi på måned og årsbasis, så jeg er nok avhengig av at verdien huskes ved restart av system. Siter
Moskus Skrevet 22. februar 2017 Skrevet 22. februar 2017 55 minutter siden, Tverfyll skrev: Jeg bruker verdiene til å huske akumulert verdi på måned og årsbasis, så jeg er nok avhengig av at verdien huskes ved restart av system. Da kan du bruke en .ini-fil istedenfor, eller å lage en virtual device. Det siste er nok det enkleste. Siter
Tverfyll Skrevet 22. februar 2017 Forfatter Skrevet 22. februar 2017 Kan man lagre data i .ini-fil fra HS3? Siter
Moskus Skrevet 22. februar 2017 Skrevet 22. februar 2017 Ja, og HS har greie og enkle måter å gjøre det på: http://www.homeseer.com/support/homeseer/HS3/HS3Help/ini_file_editing1.htm Du kan f.eks. se termostat-scriptet mitt som et godt eksempel. Siter
Tverfyll Skrevet 22. februar 2017 Forfatter Skrevet 22. februar 2017 Det fungerte som en drøm! takk for tipset! Grei måte å lage seg en "Database" uten for mye dilldall Siter
Moskus Skrevet 22. februar 2017 Skrevet 22. februar 2017 Jepp! Og det finnes enda greiere måte å logge ting på, jeg skal poste et script om et par dager. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.