Simplex Skrevet 1. november Del Skrevet 1. november Jeg har en eldre vribryter, sannsynligvis fra tidlig 60 tallet som styrer 2 lys i taket i samme rom. Jeg ønsker i all hovedsak å ha dimmemuligheter lokalt til begge lampene, men skader ikke å kunne styre dem via Home assistant e.l. Hva anbefales av løsning her? Bilde av lignende eksisterende type bryter: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ArnsteinL Skrevet 1. november Del Skrevet 1. november Du må nok ha elektriker for lovlig bytte av slikt, er ikke nødvendigvis beint frem å bytte, kan fort være gammel og ødelagt kabel som ikke kan røres på. Vurdert å bare bruke smartpærer i lampene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simplex Skrevet 1. november Forfatter Del Skrevet 1. november Hadde ikke tenkt å gjøre det selv, men bare høre hva dere tenker om mulige løsninger mtp. tilgjengelig teknologi 🙂 Alternativ jeg har hørt om er f.eks. Shelly dimmer til hver av lampene, Shelly dimmer bak bryter e.l.? Vil ha mulighet til å dimme Led lamper uten utskiftbare pærer :S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ArnsteinL Skrevet 2. november Del Skrevet 2. november Enkleste er nok fort en på vegg kappe og dimmer med zigbee/Zwave hvis du ikke vil ha det lokalt i lampoene, ser litt klumpete ut på veggen siden det er rimelig stort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.