Simplex Skrevet fredag kl 19:01 Del Skrevet fredag kl 19:01 Jeg har en eldre vribryter, sannsynligvis fra tidlig 60 tallet som styrer 2 lys i taket i samme rom. Jeg ønsker i all hovedsak å ha dimmemuligheter lokalt til begge lampene, men skader ikke å kunne styre dem via Home assistant e.l. Hva anbefales av løsning her? Bilde av lignende eksisterende type bryter: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ArnsteinL Skrevet fredag kl 22:20 Del Skrevet fredag kl 22:20 Du må nok ha elektriker for lovlig bytte av slikt, er ikke nødvendigvis beint frem å bytte, kan fort være gammel og ødelagt kabel som ikke kan røres på. Vurdert å bare bruke smartpærer i lampene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simplex Skrevet fredag kl 23:37 Forfatter Del Skrevet fredag kl 23:37 Hadde ikke tenkt å gjøre det selv, men bare høre hva dere tenker om mulige løsninger mtp. tilgjengelig teknologi 🙂 Alternativ jeg har hørt om er f.eks. Shelly dimmer til hver av lampene, Shelly dimmer bak bryter e.l.? Vil ha mulighet til å dimme Led lamper uten utskiftbare pærer :S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ArnsteinL Skrevet lørdag kl 10:05 Del Skrevet lørdag kl 10:05 Enkleste er nok fort en på vegg kappe og dimmer med zigbee/Zwave hvis du ikke vil ha det lokalt i lampoene, ser litt klumpete ut på veggen siden det er rimelig stort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.