Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Elko termostat med matter

Sfanytime

Anbefalte innlegg

Hei

Fikk montert en Elko termostat med matter, men får ikke styrt via tlf etter oppkobling via google home. Står offline, og har prøvd flere ganger å resette termostaten. Men kommer meg ikke videre. Har skrudd av 5.2GHz på ruteren for å sjekke om det ikke interfere med oppkoblingen men fortsatt det sammen problemet

så er det noen som har Elko termostat med matter eller har vært bort  i den typen, som har peiling på det 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Er det noen som har fått til og oppdatere denne gjennom HomeAssistant?

Står at det er oppdatering tilgjengelig men får følgende feilmelding når jeg prøver og oppdatere.

Installed version

1.6.102.0

Latest version

1.7.110.0

"Failed to perform the action update/install. Error updating: Target node did not process the update file"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har laget min egen Matter kontroller basert på Python Matter Server som er den samme som HA benytter og har oppdatert firmware gjennom denne. Vet ikke hva ditt problem skyldes. Du kan evt. legge termostaten til i Apple / Google Home og oppdatere termostatens firmware gjennom de. Matter kan legge til devices i flere kontroller samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.