Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon! 🥇🥈🥉
  • 1

Namron komfyrvakt - planlagt oppgradering og støtte for Home Assistant?

Spørsmål

Skrevet (endret)

Hei. Jeg har en Namron komfyrvakt som jeg har forsøkt å legge til i Zigbee nettverket i Home Assistant (HA). HA har to integrasjoner for Zigbee, ZHA og Zigbee 2 MQTT (Z2M). Jeg har forsøkt begge, og en periode fungerte det rimelig stabilt med ZHA, men etter noen uker gikk komfyrvakten amok. Strømmen til komfyren ble skrudd av og på med få sekunders mellomrom inntil jeg tok sikringen og så sletten den fra Zigbee nettverket. Med Z2M skjer ikke den typen feil, men der slutter den raskt å rapportere verdier. Jeg har vært i kontakt med Elektroimportøren/Namron per epost tidligere og fått til svar at produktet ikke har støtte for Home Assistant og at det ikke er noe galt med produktet. Der kan jeg bare si at jeg ikke er enig. Et godt produkt skal ikke gå amok selv om det måtte være noe støy på Zigbee nettverket fra andre enheter (mitt ZHA nett har mer enn 40 andre enheter som fungerer stabilt).

Det er flere som opplever at komfyrvakten slutter å rapportere status: https://github.com/Koenkk/zigbee2mqtt/issues/17384

Spørsmålet mitt er derfor: Planlegger Namron en oppdatering av programvare/firmware til komfyrvakten, slik at den vil fungere stabilt, også med Home Assistant?

Endret av christbj
La inn lenke til github

Anbefalte innlegg

• 0
Skrevet
Dal skrev (På 25.3.2025 den 19.19):

Takker.

Det første problemet jeg møter på, at på min Samsung S22+ får jeg ikke til at det er nRF Connect som skal åpne zip filene. Hvis jeg laster ned filene til telefonen, blir de automatisk åpnet, og hvis jeg eposter de til meg selv, får jeg velge mellom 2 apper, og that's it.

Det skal være så enkelt å skifte standardapp, men jeg får det ikke til

Fikk ikke åpnet med nrf Connect på Pixel 7 men søkte på nrf og DFU fra samme firma dukket opp og jeg fikk oppdatert komfyvakten med det. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.