Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Mill Smart WiFi Plug (med Matter støtte)

OlavT

Anbefalte innlegg

@servercookie

Tester denne med Matter. Fikk lagt den til Matter kontrolleren min etter først å ha oppdatert firmware.

Etter en reset (holder knappen inne til det lyser rødt, slipper og trykker 1 gang) får jeg ikke lenger lagt den til Matter kontrolleren.

Får denne feilen i loggen:

2024-11-14 22:57:40.809 (MainThread) INFO [matter_server.server.device_controller] Starting Matter commissioning with code using Node ID 1.
2024-11-14 22:58:10.827 (Dummy-2) CHIP_ERROR [chip.native.CTL] Discovery timed out
2024-11-14 22:58:10.827 (Dummy-2) CHIP_ERROR [chip.native.ZCL] Secure Pairing Failed
2024-11-14 22:58:10.828 (Dummy-2) WARNING [chip.ChipDeviceCtrl] Failed to establish secure session to device: src/controller/python/ChipDeviceController-ScriptDevicePairingDelegate.cpp:89: CHIP Error 0x00000003: Incorrect state
2024-11-14 22:58:10.830 (MainThread) ERROR [matter_server.server.client_handler] [548549111888] Error while handling: commission_with_code: Commission with code failed for node 1.

Hva kan dette skyldes? Skal jeg kunne se at den resettes etter å ha bekreftet med 1 trykk, eller må jeg bare regne med at den er resatt til default?

Er det forøvrig noen måte å hente ut QR-koden på nytt?

Endret av OlavT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@servercookie 

Får heller ikke lagt den til i Apple Home (finner ikke enheten).

Har også forsøkt å følge oppskriften for å bytte fra Matter til Mill uten hell (Mill appen finner ikke enheten).

Det er forøvrig noen uklarheter i bruksanvisningen:

1) Hva gjør "Tilbakestilling til fabrikkinstillingene"? Er den da tilbake til Mill eller fortsatt Matter? Blir "Slette WiFi-instillinger" utført ved "Tilbakestilling til fabrikkinstillingene" eller må det gjøres i tillegg?

2) Under "Bytte fra Matter til Mill". Er "nullstille" det samme som "Tilbakestilling til fabrikkinstillingene"?

3) Under "Bytte fra Matter til Mill". Det står at etter å ha nullstilt enheten skal en "Trykk på WiFi-knappen og hold den inne. Når fargen skifter til gult, slipper du knappen." Skal en ikke "Bekreft ved å trykke på knappen en gang", slik det står under "Slette WiFi-instillinger"?

Endret av OlavT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@servercookie Er det noe håp at jeg kan få kontakt med denne igjen, eller skal jeg bare returnere den?

Når jeg trykker på knappen på enheten nå, så blinker den bare rosa 3 ganger før den slukker. Står ingenting i bruksanvisningen om rosa blink som jeg kunne se.

Endret av OlavT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.