OlavT Skrevet torsdag kl 23:04 Del Skrevet torsdag kl 23:04 (endret) @servercookie Tester denne med Matter. Fikk lagt den til Matter kontrolleren min etter først å ha oppdatert firmware. Etter en reset (holder knappen inne til det lyser rødt, slipper og trykker 1 gang) får jeg ikke lenger lagt den til Matter kontrolleren. Får denne feilen i loggen: 2024-11-14 22:57:40.809 (MainThread) INFO [matter_server.server.device_controller] Starting Matter commissioning with code using Node ID 1. 2024-11-14 22:58:10.827 (Dummy-2) CHIP_ERROR [chip.native.CTL] Discovery timed out 2024-11-14 22:58:10.827 (Dummy-2) CHIP_ERROR [chip.native.ZCL] Secure Pairing Failed 2024-11-14 22:58:10.828 (Dummy-2) WARNING [chip.ChipDeviceCtrl] Failed to establish secure session to device: src/controller/python/ChipDeviceController-ScriptDevicePairingDelegate.cpp:89: CHIP Error 0x00000003: Incorrect state 2024-11-14 22:58:10.830 (MainThread) ERROR [matter_server.server.client_handler] [548549111888] Error while handling: commission_with_code: Commission with code failed for node 1. Hva kan dette skyldes? Skal jeg kunne se at den resettes etter å ha bekreftet med 1 trykk, eller må jeg bare regne med at den er resatt til default? Er det forøvrig noen måte å hente ut QR-koden på nytt? Endret torsdag kl 23:07 av OlavT Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OlavT Skrevet fredag kl 08:30 Forfatter Del Skrevet fredag kl 08:30 (endret) @servercookie Får heller ikke lagt den til i Apple Home (finner ikke enheten). Har også forsøkt å følge oppskriften for å bytte fra Matter til Mill uten hell (Mill appen finner ikke enheten). Det er forøvrig noen uklarheter i bruksanvisningen: 1) Hva gjør "Tilbakestilling til fabrikkinstillingene"? Er den da tilbake til Mill eller fortsatt Matter? Blir "Slette WiFi-instillinger" utført ved "Tilbakestilling til fabrikkinstillingene" eller må det gjøres i tillegg? 2) Under "Bytte fra Matter til Mill". Er "nullstille" det samme som "Tilbakestilling til fabrikkinstillingene"? 3) Under "Bytte fra Matter til Mill". Det står at etter å ha nullstilt enheten skal en "Trykk på WiFi-knappen og hold den inne. Når fargen skifter til gult, slipper du knappen." Skal en ikke "Bekreft ved å trykke på knappen en gang", slik det står under "Slette WiFi-instillinger"? Endret fredag kl 08:39 av OlavT Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OlavT Skrevet 19 timer siden Forfatter Del Skrevet 19 timer siden (endret) @servercookie Er det noe håp at jeg kan få kontakt med denne igjen, eller skal jeg bare returnere den? Når jeg trykker på knappen på enheten nå, så blinker den bare rosa 3 ganger før den slukker. Står ingenting i bruksanvisningen om rosa blink som jeg kunne se. Endret 2 timer siden av OlavT Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.