Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Rariteter/bugs i Home Assistant.

Einar

Anbefalte innlegg

Jeg driver med å gå over til Home Assistant. Jeg begynner å få til ting og tang til å virke om enn langsomt. Og ChatGPT 4o har gitt meg uvurderlig hjelp! Hadde ikke den hjulpet meg så hadde jeg fortsatt stått og sluret på viktige punkter. Informasjonen er jo der ute på Internet. Men nå går det så innmari mye lettere å finne det. Men nå har jeg et par bagateller som den ikke finner gode svar på. Ikke så viktig, men jeg antar det finnes et svar. Har du det?

Hvorfor virker det noen ganger å endre navn på automasjon, andre ganger ikke? Den får det nye navnet i ../automation/edit/####.. men ikke i /automation/dashboard. Jeg ser for meg at dette kan bli litt kaos etter hvert som jeg får hele huset over fra Homeseer til Home Assistant.

Hvorfor bruker Home Assistant uttrykket "Belegg" om tilstanden på en PIR sensor når jeg har valgt engelsk som språk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg har opplevd det første problemet ditt, så det vet jeg ikke.

Jeg regner med du har hatt norsk språk og så byttet? Jeg tror du blander entitet og tilstand her, hos meg er "belegg" bare en del av navnet på entiteten mens tilstandene kalles "oppdaget", "klar", "ledig", "opptatt" osv. avhengig av sammenhengen. Navnet på entiteten endres ikke når man bytter språk på samme måte som navn på enheter eller automasjoner ikke endres, men du kan endre det selv hvis du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.