Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Har holdt på med automasjon og smartlys via z2m i HA i noen år, men planlegger mine første endringer som krever elektriker. Som i første omgang er å gjøre alle knappene våre smarte for å få slutt på knappefrustrasjonen i husstanden.

I den anledning trenger jeg veiledning. Har kommet over mange Zigbee dimmere som gjør susen med dumme dimmbare pærer, eller moduler som kan legges bak eksisterende brytere for å kutte strømmen, men hva gjør jeg på de rommene jeg vil ha en smart dreiebryter styre mine Phillips hue lys? Vil jo helst ha noe som passer med de tradisjonelle dimmerbryterne i huset allerede, i mitt tilfelle fra SG, men dette virker vanskelig å få til.

Noen switch moduler har såkalt decoupled mode, som hadde vært praktisk for å slippe elektriker om man skulle velge å bytte mellom dumme og smarte pærer, men finner ikke dimmere med slik funksjonalitet.

Forstår jeg denne riktig er nok det det nærmeste jeg har komt: Namron Kanalbryter

Selv om jeg helst vil ha en dreiebryter og aller helst noe som kan fungere som router.

Mulig jeg søker på feil ting eller har misforstått noe, så her tar jeg imot alle tips!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.