Daniel.styrer Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden Hei Jeg er i en prosess med å bytte ut et ustabilt xComfort system i huset. Etter litt undersøkelser har jeg endt på at Z-wave er best løsning for meg. Jeg klarer derimot ikke å finne noen som lager vri dimmere som går på batteri og som ikke er avhengig av 230V i bryteren/dimmeren. Dette finnes blandt annet i Plejd systemet (WRT-01) og det er vel eneste grunn til at jeg vurderer det istedenfor. Noen som vet om det finnes noe lignende med z-wave? Siter
stigvi Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden Mitt inntrykk er at z-wave er dårlig på batteridrevet utstyr. Zigbee er bedre på det. Zigbee er også langt mer utbredt på lysutstyr så det er større utvalg på vridimmere. Siter
Daniel.styrer Skrevet 30 minutter siden Forfatter Skrevet 30 minutter siden stigvi skrev (18 timer siden): Mitt inntrykk er at z-wave er dårlig på batteridrevet utstyr. Zigbee er bedre på det. Zigbee er også langt mer utbredt på lysutstyr så det er større utvalg på vridimmere. Kjenner du til noen dimmere som kan fungere? Har ikke funnet Zigbee som kan plasseres hvor som helst uten 230V heller Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.