Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fire HUE LED pærer med dimmer. 
Dimmer fungerer fint helt til jeg setter lyset på fullt, da begynner pærene å blinke. 

Jeg har dimmet pærene ned og innstilt pærene til «Lys av» ved sol oppgang og «Lys på» ved solnedgang. 
Ved sol nedgang skrus lyset av. Når lyset slås på ved sol nedgang er pærene på fullt og står og blinker helt villt. 

noen som har et godt råd?

Skrevet

Jeg har 70 Hue pærer og ingen av de blinker og jeg har ikke hørt at andre heller har dette problemet. Står de tilkoblet 230V direkte eller har du en dimmer på veggen som påvirker de?

Skrevet
kjjb skrev (16 timer siden):

Jeg har fire HUE LED pærer med dimmer. 
[...]
noen som har et godt råd?

... er de koblet til en fysisk dimmer, typisk skru-dimmer på veggen?
Det er sjeldent en god idé.

Skrevet
kjjb skrev (18 timer siden):

...står og blinker helt villt

Kan du presisere dette litt? Blinker de (som om du slår de av/på), eller flimrer de (som om det er noe feil)?

(Ellers henger jeg meg på tidligere kommentarer ang fysisk skru-dimmer på veggen. Hue-pærer kan/skal ikke dimmes. De skal alltid ha (full) strøm. Dimming skjer via Hue.)

Skrevet (endret)

De er koblet til en Philips HUE tråløs dimmer. Pærene flimrer. 
Kan legge til en film i kveld. 

IMG_0734.jpeg

Endret av kjjb

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.