cloudisnoturpc Skrevet 27. november Skrevet 27. november Er det noen som kan anbefale elbil-"lader" som integreres smidig i smarthus og aller helst uten at man er avhengig av å bruke skyløsning for konfigurasjon? Siter
geirra Skrevet 27. november Skrevet 27. november Amina S har zigbee og har støtte i f.eks zigbee2mqtt Siter
Tinge76 Skrevet 28. november Skrevet 28. november geirra skrev (10 timer siden): Amina S har zigbee og har støtte i f.eks zigbee2mqtt Amina S har også ofisiell Homey app Siter
thoralex Skrevet 28. november Skrevet 28. november Jeg har amina S som er nevnt, brukes lite men ser ut til å fungere bra mot Home Assistant og Z2M. Litt plunder i starten men jeg handlet veldig tidlig og det har blitt fikset i senere firmwareoppdateringer. Veldig god support fra amina! Futurehome sin har også zigbee, men da jeg handlet i vår var det ikke støtte i Z2M og de ville ikke gi ut nødvendig informasjon for å lage det heller... Fikk litt følelse av at de egentlig ikke ville være så åpne som de prøvde å få det til å fremstå. Synd, jeg hadde egentlig håpet på denne siden den har lastbalansering. Finnes også noen som har lokal styring via wifi og noen som kan styres med modbus eller noe sånt, var en tråd om det her i fjor tror jeg men jeg husker ikke detaljene. Siter
Bjørn Mork Skrevet 28. november Skrevet 28. november samma her. Kjøpte en Amina S i mai, men fikk ikke elbil før i oktober. Og siden laderen står på hytta så har det så langt bare blitt én ladeøkt. Litt begrenset erfaring, altså. Men jeg liker alt jeg har sett så langt. Amina har kommet med en del nye firmware-versjoner, der de også har lagt til og forbedret funksjonalitet. Både firmware og dokumentasjon av denne gjøres tilgjengelig på Internett. zigbee2mqtt-støtten har fungert greit fra dag 1, også mens den var under utvikling. Den er nå med i z2m fom versjon 1.41.0 så det er ikke nødvendig å bruke ekstern konverter lenger. Dette er selvsagt smak og behag, men boksen faller i smak fysisk også. Diskret og praktisk design, der du f.eks. kan bruke selve ladeboksen som opphengskrok for ladekabelen. Og fast ladekabel passer meg utmerket. Det gjør at den alltid er der og ikke stikker mer ut fra boksen i noen retning enn nødvendig. Det eneste ønsket jeg har på lista er støtte for zigbee OTA. Dvs, firmwaren deres støtter det jo. Men foreløpig distribuerer de ikke firmware i en form som er forberedt for dette så jeg aner ikke om det funker. Den dokumenterte metoden for firmware-oppdatering benytter blåtann per idag. Det virker forsåvit helt greit, men krever at du er i nærheten med en telefon og app. 1 Siter
Hr Kotelett Skrevet 1. desember Skrevet 1. desember Har vanlig Amina lader, dusjtanke er jo å ha kontaktor i sikringsskapet til denne for å slå den av og på, meeen den er vel ikke helt glad i å få kuttet forsyningen i tide og utide 🤷🏻♂️. Og en får jo ikke styrt ladehastighet siden du må inn i selve boksen og skru på hjulet for å øke eller senke amperen. Kan en styre strømstyrken på den med Zigbee? Siter
thoralex Skrevet 1. desember Skrevet 1. desember På Amina S kan du justere ladingen fra 6 til 32A ja, og den måler også forbruk. 1 Siter
Bjørn Mork Skrevet 4. desember Skrevet 4. desember Vet ikke om du har lagt merke til samme problem, men hos meg virket ikke en del av de binære sensorene i home assistant. Verdiene på Alarm active, Charging, Derated og EV Connected stod fast som "unknown". Fant ut at årsaken var at z2m lagde en binary_sensor config med "payload_off": "false", "payload_on": "true", som skulle vært "payload_off": false, "payload_on": true, Mitt forslag til fiks: https://github.com/Koenkk/zigbee-herdsman-converters/pull/8440 Virker for meg ihvertfall... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.