Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

God dag! 

Etter fleire års problem og frustrasjon med Futurehome begynner både eg og resten av husstanden å få nok. Me har begynt å sjå oss om etter alternative løysingar. 

Så langt så ser eg på Homey Pro som det beste alternativet med tanke på produktstøtte samt ein god balanse mellom UI og avanserte mogelegheiter. 

Det er grei pris på desse via Tibber denne veka, men før eg trykkjer på "bestill"-knappen så har eg nokon spørsmål:

1) Me har eit temmeleg stort nettverk, med cirka 140 einingar på Z-Wave, cirka 10 på Zigbee, og nokon få andre utanom (Netatmo, Tibber...). Det er nok dette som har skapt mykje av problema våre med Futurehome. Kan me vente oss ei betre oppleving med Homey? 

2) Eg har sjekka kompatibiliteten med Homey på det utstyret me har, og det ser ut til at alt skal fungere. Det eg ikkje har funne ut av er Futurehome sine røykvarslarar og lekkasjesensorar. Er det nokon som har prøvd desse opp mot Homey? 

På førehand takk for svar! 😀👍

Endret av Garegaupa
Skrevet
  1. Nå vet ikke jeg hva slags problemer du har hatt, men jeg vil anta at 140 enheter ikke skal være noe stort problem for nye Homey Pro 2023 da den har relativt greit med minne og datakraft (selv har jeg den gamle fra 2019). I tillegg vet jeg for lite om Futurehome til å kunne gjøre noen sammenligning.
  2. Dette er det jeg ser er tilgjengelige enheter fra Futurehome på min Homey Pro:
    image.png.080cea94d286b8478aeb0a4dddbda673.png
    Det er mulig at man kan legge til andre ting også da det ofte er samme chipset i flere slike produkter, men muligens ikke når det kommer til røykvarslerne fra Futurehome. Det står litt i denne tråden på Homey forum om akkurat den problemstillingen.
  • Thanks 1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.