DiderikFrom Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden (endret) Hei, er det noen som bruker mcsMQTT? #################### TL;DR Serveren min kræsjet etter strømbrudd. Jeg har en «ikke gammel» MacBook Pro (med et irriterende tastatur) som jeg tenkte bruke som server. Jeg satte opp sikkerhetskopi av HomeSeer på den via docker, og det fungerer bra (etter en del mikk med å hindre at den går i dvale). Samtidig tenkte jeg at jeg bør oppgradere min legacy UZB1 Z-Wave stick til noe nytt, og kjøpte en Aeotec Z-stick 7. Jeg har satt opp (i docker) zwavejs, og bruker ser2net for å få tilgang til zwaveplus-sticken i zwavejs, og lagt til en HeatIt termostat for å ha noe å jobbe med. Jeg har også satt opp mosquitto (i docker). Jeg får fint oversikt i MQTT Explorer, men mcsMQTT HomeSeer-plugin får jeg ikke til å funke. Jeg får beskjed om at at mcsMQTT er koblet til MQTT gateway i mosquitto, men får ikke noe fornuftig info opp. Jeg har satt den til å lytte til alle kanaler, og forsøkt å spesifisere zwave, men ingenting. Porten er åpen og eg får kontakt med nc. Forsøkte sette opp Z-Wave plus plugin i HomeSeer docker direkte til zwavejs Websocket. Det funker. Men jeg vil bruke MQTT. ######################## Noe som kan dette? Endret 10 timer siden av DiderikFrom Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.