Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter og kontemplerer på å bytte ut de to panelovnene jeg har med oljeradiatorer. Altså da vegghengte, oljefylte radiatorer.

Jeg skal erstatte en 800 W panelovn som er ca 120-130 cm lang og 25-30 cm høy, samt en 600 W panelovn som er 50 X 60 cm (dette er svært så omtrentlige mål tatt fra en gammel manns husk).

Er det noen her i forumet som har erfaring med slikt, og som kan komme med anbefalinger?

Skrevet

Lukket varmesystem som ikke brenner like mye støv, noe som virker fristende på en allergiker med astma. Og så har jo oljeovner en viss magasineringseffekt av varme i ovnen etter at den er avslått, om enn beskjeden sammenlignet med tyngre gods som f.eks. betonggulv og klebersteinsovner.

I tillegg innbiller jeg meg at det er en reduksjon av brannrisiko.

Skrevet

Nobø reklamerer med at deres panelovner ikke brenner støv. Om det er noe i det, det kan jeg ikke svare på. Men har aldri kjent brent lukt fra mine Nobø ovner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.