Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Få inn Zigbee/Zwave- Home assistant VM på TrueNAS

Spørsmål

Skrevet

Hei godtfolk.

Har satt opp Home assistant som en VM på TrueNAS scale. Dette fordi jeg har andre prosesser som kjøres på denne NAS-en.

Jeg har fått til det meste etter emigreringen (?) fra min RPI som har styrt HA før, men sliter veldig med å få til "USB passthrough" for både zigbee (conbee II usb stick) og Z-wave (Aeotec). Har lest meg frem til at det kan gjøres, men at hele USB-controlleren må kobles mot VM-en, og da mister jeg kontakt med alle USB-ene utenfor HA vm.

Spørsmålet mitt er ganske enkelt: Vil en zigbee hub (som feks. Philips Hue gateway, aqara hub, nedis smart gateway) fungere i stedet for ved å koble til en zigbee hub via wifi/eth? Er det slik det funker? At huben kontakter zigbee enhetene, og kan oversette det via WIfi til Home assistant på truenasen?

Eller må det være en mottaker i PC-en? I så fall, kan en slik fungere?: https://z-wave.me/products/mpcie/ - Har forstått at å sende PCIe passthrough i TrueNAS er en del enklere?

Takk på forhånd for svar,

3 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

• 0
Skrevet
Evelen skrev (12 timer siden):

Du kan kjøpe pci controller for usb, lettere og bedre.

Men nettverkskontroller liker jeg best til vietuelle maskiner.

Hei, takk for svar.

Hvordan ville en nettverkskontroller fungert?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.