Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Spørsmål

Skrevet

Hei godtfolk.

Har satt opp Home assistant som en VM på TrueNAS scale. Dette fordi jeg har andre prosesser som kjøres på denne NAS-en.

Jeg har fått til det meste etter emigreringen (?) fra min RPI som har styrt HA før, men sliter veldig med å få til "USB passthrough" for både zigbee (conbee II usb stick) og Z-wave (Aeotec). Har lest meg frem til at det kan gjøres, men at hele USB-controlleren må kobles mot VM-en, og da mister jeg kontakt med alle USB-ene utenfor HA vm.

Spørsmålet mitt er ganske enkelt: Vil en zigbee hub (som feks. Philips Hue gateway, aqara hub, nedis smart gateway) fungere i stedet for ved å koble til en zigbee hub via wifi/eth? Er det slik det funker? At huben kontakter zigbee enhetene, og kan oversette det via WIfi til Home assistant på truenasen?

Eller må det være en mottaker i PC-en? I så fall, kan en slik fungere?: https://z-wave.me/products/mpcie/ - Har forstått at å sende PCIe passthrough i TrueNAS er en del enklere?

Takk på forhånd for svar,

3 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

• 0
Skrevet
Evelen skrev (12 timer siden):

Du kan kjøpe pci controller for usb, lettere og bedre.

Men nettverkskontroller liker jeg best til vietuelle maskiner.

Hei, takk for svar.

Hvordan ville en nettverkskontroller fungert?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.