Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har en CTM Lyng mTouch Dim OP (Zigbee) dimmer. Når jeg bruker bryteren på den til å skru av lyset vil dimmeren fade ned lyset langsomt og til slutt skru det helt av. Først når det er helt av vil det gå beskjed til Zigbee-koordinatoren at lyset er av. Det tar ca. 10 sekunder....
Dette er jo pent å se på, men fryktelig irriterende når jeg skal bruke "av" kommandoen til å automatisere noe. For det tar ca. 10 sekunder fra jeg trykker på av/på knappen til noe skjer.
Jeg har ikke funnet noen måte å endre dette på. Har forsøkt "Transition" parameter i Zigbee2MQTT, men det har ingen effekt. Kan bare anta at dimmeren ikke støtter dette parameteret. Det er ingen ting å justere på selve dimmeren.
Må jo si at det er en ganske tvilsom implementasjon fra CTM Lyng. Greit nok med en pen transisjon til av, men "av" signalet burde jo sendes når man trykker på bryteren, ikke etter at transisjonen var ferdig. Og det burde jo være mulig å konfigurere funksjonen, med justerbar tid for transisjon.

Er det noen som har et tips til hvordan dette kan fikses på dimmeren? Jeg har dessverre ingen andre ting jeg kan bruke til av/på i det rommet.  

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.