mk1 black limited Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden Hei! Har kjøpt inn en slik ruter som støtter 3/4/5G. Satt den opp nå med et Telia SIM-kort, men midt i Oslo får jeg ikke 5G på ruteren, selv om telefonen min fint får det til. Noen som har tips til hva man kan gjøre for å få til det? Grei hastighet på 4G da, rundt 350 ned og 140 opp. Siter
Bjørn Mork Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden Helt sikker på at den ikke er på 5G? Husk at NSA betyr at du primært er koblet opp mot 4G og bare bruker 5G-bånd i tillegg når båndbreddebehovet tilsier det. Telefoner er svært så aggressive med å kalle dette 5G i displayet, av markedsføringshensyn. Er ikke sikkert Teltonikaen er like ivrig. Hva sier egentlig Teltonikaen? Og hvordan har du konfigurert den? Er ikke sikkert alle bånd er tilgjengelige. Hvis du har valgt å låse til f.eks. n78 på 5G så kan du fort ende opp med 4G i stedet selv om lavere 5G-frekvenser er tilgjengelige Siter
mk1 black limited Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden Helt nybegynner på Teltonika så har ikke gjort noen som helst tilpasninger, annet enn litt på nettverkssiden. Mobildelen er egentlig urørt (endret APN bare). Jeg ser jo bare på indikatorene på selve ruteren, og den lyser bare på 4G. Her er det ruteren sier om signalet (beklager dårlig mobilbilde): Om du har noen tips jeg kan teste (om det i det hele tatt er noe poeng i å jage 5G-lampe da :D) setter jeg pris på det! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.