palek Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden Hei, Jeg har Easee i HA og kan stoppe / starte den men ikke funnet ut hvordan endre Dynamisk strøm . Noen som kan gi meg råd på det. Står noe om at det ikke er enablet men jeg finner ikke ut hvor enable. Siter
christbj Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden palek skrev (58 minutter siden): Jeg har Easee i HA og kan stoppe / starte den men ikke funnet ut hvordan endre Dynamisk strøm . Noen som kan gi meg råd på det. Står noe om at det ikke er enablet men jeg finner ikke ut hvor enable. I en automasjon bruker du «Perform Action» (tidligere omtalt som Service call). Nedenfor gjengitt fra GUI. Nå har jeg ikke testet dette enda, men er trygg på det er mulig å bruke en variabel (helper) som inngangsverdi ved redigering i yaml modus. Bilde 2 viser hvordan denne verdien blir styrt hos med når Tibber jobber for å holde huset innenfor 10 kWt/t. Jeg har notert meg dette da jeg har en strømmåler liggende klar til neste gang elektrikeren er innom, som jeg vil ha montert på kursen til garasjen. Hensikten er å kunne bruke andre kraftkrevende ting i garasjen uten å risikere at sikringen for tilførselen til garasjen ryker. Tibber har god kontroll på både kursen til ladeboksen, hovedsikringen på huset og totalt effektbruk i huset, men har ingen kunnskap om kursen til garasjen. Ved å få en måler på kursen til garasjen kan jeg la Home Assistant styre maks effekt på Easee ladeboksen(e) slik at jeg kan bruke andre ting i garasjen uten å risiko for å ta sikringen. Og for å se denne, eller andre verdier, som ikke er enablet trykker du på verdien, velger tannhjulet oppe i høyre hjørne (se vedlagt bilde 3) og i bildet som kommer opp trykker du på knappen til høyre for «Enabled» og så på «UPDATE» nede i høyre hjørne (se vedlagt bilde 4). Bilde 3&4 viser en annen verdi, siden Dynamic Charger Limit allerede var enablet hos meg. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.