Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har Easee i HA og kan stoppe / starte den men ikke funnet ut hvordan  endre Dynamisk strøm . Noen som kan gi meg råd på det. Står noe om at det ikke er enablet men jeg finner ikke ut hvor enable. 

Skrevet
palek skrev (58 minutter siden):

Jeg har Easee i HA og kan stoppe / starte den men ikke funnet ut hvordan  endre Dynamisk strøm . Noen som kan gi meg råd på det. Står noe om at det ikke er enablet men jeg finner ikke ut hvor enable. 

I en automasjon bruker du «Perform Action» (tidligere omtalt som Service call). Nedenfor gjengitt fra GUI. Nå har jeg ikke testet dette enda, men er trygg på det er mulig å bruke en variabel (helper) som inngangsverdi ved redigering i yaml modus.

Bilde 2 viser hvordan denne verdien blir styrt hos med når Tibber jobber for å holde huset innenfor 10 kWt/t. 

Jeg har notert meg dette da jeg har en strømmåler liggende klar til neste gang elektrikeren er innom, som jeg vil ha montert på kursen til garasjen. Hensikten er å kunne bruke andre kraftkrevende ting i garasjen uten å risikere at sikringen for tilførselen til garasjen ryker. Tibber har god kontroll på både kursen til ladeboksen, hovedsikringen på huset og totalt effektbruk i huset, men har ingen kunnskap om kursen til garasjen. Ved å få en måler på kursen til garasjen kan jeg la Home Assistant styre maks effekt på Easee ladeboksen(e) slik at jeg kan bruke andre ting i garasjen uten å risiko for å ta sikringen.

Og for å se denne, eller andre verdier, som ikke er enablet trykker du på verdien, velger tannhjulet oppe i høyre hjørne (se vedlagt bilde 3) og i bildet som kommer opp trykker du på knappen til høyre for «Enabled» og så på «UPDATE» nede i høyre hjørne (se vedlagt bilde 4). Bilde 3&4 viser en annen verdi, siden Dynamic Charger Limit allerede var enablet hos meg.

IMG_0336.jpeg

IMG_0335.jpeg

IMG_0337.jpeg

IMG_0338.jpeg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.