- 0
Kobling av Namron Zigbee
-
Lignende innhold
-
Namron Zigbee LED Dimmer TW (1402768) - Problemer med Tunable White og Adaptive Lighting / Circadian Lighting
Av sinus,
- zigbee2mqtt
- namron
- (og 2 andre)
- 5 svar
- 159 visninger
-
Zigbee Dimmer - Finnes det med direct-binding, fast strømtilkobling uten behov for noen last tilknyttet?
Av Thor Storm,
- 1 svar
- 100 visninger
-
- 2 svar
- 164 visninger
-
- 0 svar
- 525 visninger
-
Endre modus på Systemair-aggregat med signal fra kjøkkenhette
Av Rehoboam,
- ventilasjon
- kjøkkenvifte
- (og 1 andre)
- 7 svar
- 1 483 visninger
-
Spørsmål
Sionic
Prøver å testkoble noen Namron Rele og Dimmer for å teste om jeg ønsker å videre oppgradere til dette hjemme (Så bare utprøving). Men første gang jeg har vært borti "Smarte" pucker.
Har sett på koblingskjema og har noen spørsmål angående rette måten å koble den på.
1. Namrom Dimmer
Denne funket fint med en leder slik som de "gamle dimmerene" fant jeg ut.
Har koblet L(L1) til L og Out til lampe/led.
Men på koblingskjema ser det ut til dem vil vi skal installere bypass og koble en "lukket" krets fra L til N.
Er dette nødvendig? lampen min dimmes fint uten flimmer. Eller gjelder dette helst andre tilfeller enn IT net som jeg har?
2. Namron Rele 16A
Denne får jeg ikke helt til å virke som ønsket. Mulig jeg gjør noe feil.
Jeg har koblet L(L1) til L og viderføring av L1(som går til neste bryter) i den andre porten til L. Burde jeg koblet dem sammen i samme port for viderekobling av strømmen? Og så har jeg koblet ledningen som skal gå til lampen (som skal styres av relet) til L2.
Men MÅ dette relet være tilkoblet med L2 (ikke fra pucken men sikringskapet) i N for å fungere? Eller kan/skal det fungere med bare en leder?
Setter stor pris på godt illustrert, konkrete svar på min problemstilling. Og ikke andre påpekninger som har en tendens til å oppstå.
1 svar til spørsmålet
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.