eisa01 Skrevet tirsdag kl 20:26 Skrevet tirsdag kl 20:26 (endret) Hvis man har en Apple TV (eller annen hub som støtter Thread), trenger man da en Thread USB-tick på enheten som kjører Home Assistant? Tror ikke det, den vil da kommunisere med Matter via Apple TVen til Thread-nettverket? Noen som har prøvd? https://www.home-assistant.io/integrations/thread/ Endret tirsdag kl 20:29 av eisa01 Siter
MrE Skrevet i går, 00:25 Skrevet i går, 00:25 Nei, det trenger man ikke. Har 2 Secuyou Matter dørlås og en Apple TV 4K. 🙂 1 Siter
OlavT Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden 9 hours ago, MrE said: Nei, det trenger man ikke. Har 2 Secuyou Matter dørlås og en Apple TV 4K. 🙂 Måtte du legge dørlåsen til Apple Home før du la den til i Home Assistant? Siter
MrE Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden OlavT skrev (4 timer siden): Måtte du legge dørlåsen til Apple Home før du la den til i Home Assistant? Nei. Jeg gjorde det først, og det var en tabbe. Home Assistant legger den til i Apple Home for deg. Etter du har installert matter server på hone assistant så går du på integrations -> add matter device. Det hele var veldig smertefritt. Siter
OlavT Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden 1 hour ago, MrE said: Nei. Jeg gjorde det først, og det var en tabbe. Home Assistant legger den til i Apple Home for deg. Etter du har installert matter server på hone assistant så går du på integrations -> add matter device. Det hele var veldig smertefritt. Trenger ikke Home Assistant tilgang til Apple Home? Hvordan skjer det? Integrasjonen mellom Home Assistant og Matter trenger normalt en nøkkel til Thread nettverket. Eller er enheten din en WiFi enhet? Etter å ha lagt til enheten med Home Assistant, så ser du den både i Home Assistant og i Apple Home? Siter
MrE Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden OlavT skrev (6 timer siden): Trenger ikke Home Assistant tilgang til Apple Home? Hvordan skjer det? Integrasjonen mellom Home Assistant og Matter trenger normalt en nøkkel til Thread nettverket. Eller er enheten din en WiFi enhet? Etter å ha lagt til enheten med Home Assistant, så ser du den både i Home Assistant og i Apple Home? Du legger til Thread-integrasjonen i HA og velger router, som i mitt tilfelle er Apple TV. Etter jeg har lagt den til i HA, så ser jeg den begge steder Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.