Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet

9 hours ago, MrE said:

Nei, det trenger man ikke. Har 2 Secuyou Matter dørlås og en Apple TV 4K. 🙂

Måtte du legge dørlåsen til Apple Home før du la den til i Home Assistant?

Skrevet
OlavT skrev (4 timer siden):

Måtte du legge dørlåsen til Apple Home før du la den til i Home Assistant?

Nei. Jeg gjorde det først, og det var en tabbe. Home Assistant legger den til i Apple Home for deg.

Etter du har installert matter server på hone assistant så går du på integrations -> add matter device.

Det hele var veldig smertefritt.

Skrevet
1 hour ago, MrE said:

Nei. Jeg gjorde det først, og det var en tabbe. Home Assistant legger den til i Apple Home for deg.

Etter du har installert matter server på hone assistant så går du på integrations -> add matter device.

Det hele var veldig smertefritt.

Trenger ikke Home Assistant tilgang til Apple Home? Hvordan skjer det? Integrasjonen mellom Home Assistant og Matter trenger normalt en nøkkel til Thread nettverket. Eller er enheten din en WiFi enhet? Etter å ha lagt til enheten med Home Assistant, så ser du den både i Home Assistant og i Apple Home?

Skrevet
OlavT skrev (6 timer siden):

Trenger ikke Home Assistant tilgang til Apple Home? Hvordan skjer det? Integrasjonen mellom Home Assistant og Matter trenger normalt en nøkkel til Thread nettverket. Eller er enheten din en WiFi enhet? Etter å ha lagt til enheten med Home Assistant, så ser du den både i Home Assistant og i Apple Home?

Du legger til Thread-integrasjonen i HA og velger router, som i mitt tilfelle er Apple TV. Etter jeg har lagt den til i HA, så ser jeg den begge steder

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.