Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon! 🥇🥈🥉

Spørsmål

2 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

• 0
  • Namron
Skrevet

Hei!

Denne enheten kan kobles opp i Hue sitt Zigbee nettverk, men du vil ikke finne noen spor av denne i appen. Enheten må også TouchLinkes opp mot enheter for å fungere.

Skal man ha fullt utbytte av og det enkle oppsettet i FOH seksjonen av appen må man benytte en FOH bryter. Vi har dessverre ikke dette lenger i vårt Namron sortiment, men det finnes alternativer fra blandt annet Senic som du finner hos Elektroimportøren som smetter rett inn i Hue appen

• 0
Skrevet (endret)

Jeg har fått disse til å virke helt uten problemer i Home Assistant med ZHA. Jeg har funnet to måter. 

Den ene krever en zigbee quirk, som man må legge inn. Jeg har bygget min egen her, og kan dele denne senere. 

Den andre måten fungerer bedre, og går på å lage zigbee grupper i ZHA (Z2M kan sikkert også dette) til de lamper du vil styre med hver knapp. 

På selve bryteren i ZHA (manage Zigbee Device) kan du da binde disse mot grupper på bryteren. 

Dette må ofte gjentas et par ganger er min erfaring, og gruppene er OnOff og Level Control virker det til. 

Endret av Eising

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.